افزایش بهای نفت به بیش از 44 دلار در هر بشکه/ ثبات بهای طلا

احتمال برگزاری نشست غیررسمی اوپک به منظور ایجاد ثبات در بازار نفت، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، پس از آنکه نفت بیشترین افزایش هفتگی بها را از ماه آوریل شاهد بود و به دنبال گسترش شایعاتی درخصوص اینکه تولیدکنندگان برای ایجاد ثبات در بازار نفت قصد دارند مذاکره کنند، بهای طلای سیاه به بیش از 44 دلار در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی اعلام کرد برای ایجاد ثبات در بازار نفت حاضر است در نشست غیررسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که ماه آینده برگزار می شود، حضور یابد. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: تعداد سکوهای نفتی آمریکا هم برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته است که این بیشترین روند افزایشی از سال 2014 محسوب می شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل ماه سپتامبر با 46 سنت افزایش به 44 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت با 43 سنت افزایش (معادل 0.9 درصد) به 47 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید.

خبرگزاری رویترز نیز در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. انتشار آمار خرده فروشی ماه گذشته آمریکا که روز جمعه منتشر شد، احتمال افزایش نرخ بهره را بوسیله بانک فدرال رزرو کاهش داد. بهای هر اونس طلای موسوم به اسپات بدون تغییر 1337.16 دلار باقی ماند. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز همچنان حدود 1342 دلار ثابت ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار