بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

نشست روسیه با اعضای اوپک و کاهش صادرات نیجریه باعث افزایش مجدد بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روز سه شنبه منابع اوپک خبر دادند عربستان سعودی با افزایش بهای نفت موافقت کرده و روسیه در خصوص وضع بازار نفت با اوپک دیدار کرده است.

در نیجریه نیز در پی حمله شورشیان، حدود 700 هزار بشکه نفت در روز از بین رفته و خط لوله های آن دچار مشکل شده است.

منابع اوپک به رویترز گفتند قرار است اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در دیدار با کشورهای غیرعضو اوپک، در خصوص ثبات بهای نفت، گفتگوها را از سر بگیرند. این منابع مدعی شدند در حالی که عربستان به بالاتر رفتن بهای نفت راضی شده است، ایران، عراق و روسیه موانعی را در این خصوص ایجاد کرده اند.

با توجه به تحولات پیش آمده، بهای نفت خام برنت با افزایش 93 سنتی به بشکه ای 49 دلار و 28 سنت رسید که بالاترین میزان از 7 جولای سال جاری تا کنون است.

همچنین بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) با افزایش 84 سنتی، به میزان 1.84 درصد بالاتر رفت و به 46 دلار و 58 سنت رسید.

طی چهار جلسه اخیر، بهای هر دو نفت، حدود 11 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در بازار طلا، به گزارش وبسایت اینوستینگ، روز سه شنبه بهای طلا در اوج 28 ماهه خود باقی ماند و به اخبار احتمال افزایش بهره وزارت خزانه داری آمریکا، واکنش نشان داد.

در بازار معاملات نیویورک، طلای تحویل ماه دسامبر به بهای هر اونس 1356 دلار و 35 سنت معامله شد که حدود 0.67 درصد بیشتر از سری گذشته بود. بهای طلا برای دومین سری متوالی و چهارمین سری ظرف شش روز کاری گذشته، افزایش قیمت داشته است.

از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون، طلا حدود 25 درصد افزایش قیمت داشته است و در آستانه ورود به بالاترین بهای خود در سه دهه گذشته قرار دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار