نقشه استقلال شورشی ها برای منطقه نفت خیز نیجریه

شورشیان دلتای نیجر تهدید کردند این منطقه نفت خیز نیجریه را مستقل اعلام می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه شورشی "انتقامجویان دلتای نیجر" با انتشار بیانیه ای تهدید کردند این منطقه نفت خیز جنوب نیجریه را اول اکتبر آینده یک منطقه مستقل اعلام خواهند کرد.

گروه انتقامجویان  دلتای نیجر در بیانیه خود محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه را به سوءمدیریت و ایجاد تفرقه در کشور متهم و تاکید کرد: دولت نیجریه که بوهاری در راس آن است، با سیاست های نادرست خود در کشور تفرقه ایجاد کرده و در حق مردم نیجریه بد کرده است به همین علت دیگر هیچکس مایل نیست تحت حاکمیت این دولت ورشکسته باشد و این مسئله برای منطقه دلتای نیجر نیز صدق می کند.

بوهاری که سال دو هزار و پانزده به قدرت رسید توافق نامه ای را که دولت پیشین نیجریه برای عفو فعالان و شورشیان  دلتای نیجر در سال دو هزار و نه امضا کرده بود، تمدید کرد اما قراردادهایی را که دولت در گذشته با گروههای مسلح این منطقه برای حفاظت از مراکز و تاسیسات نفتی امضا کرده بود لغو کرد.

شرکت ملی نفت نیجریه و چند شرکت چندملیتی بزرگ از قبیل شل، شورون، اکسون و انی ایتالیا در این منطقه نفت خیز نیجریه تاسیسات نفتی دارند.

انتقامجویان دلتای نیجر در بیانیه خود افزودند اگر دولت نیجریه برای احیای کشور در سیاستهای خود تجدید نظر نکند، منطقه دلتای نیجر اول اکتبر آینده یک منطقه مستقل اعلام خواهد شد.
نیجریه سالگرد استقلال خود را هر سال اول اکتبر جشن می گیرد.

در بیانیه انتقامجویان دلتای نیجر آمده است: ما از دولت بوهاری و مقامات مزور شمال (مسئولان ایالتهای شمالی نیجریه) درخواست می کنیم مقدار کافی نفت در مناطق خود کشف و استخراج کنند و دست از سر منطقه دلتای نیجر بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار