جعفری خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به عراق شد

وزیر خارجه عراق در دیدار با مقامی از سازمان ملل، خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی بمنظور مقابله با داعش و آزادسازی موصل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه اینترنتی الاشرق الاوسط، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، با جورجی بوستن، معاون نماینده سازمان ملل در بغداد، دیدار کرد و درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی، حمایت این سازمان از عراق و تلاش‌ برای مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

جعفری در این دیدار افزایش یافتن کمک‌های بین‌المللی را در راستای مقابله با تروریست‌های داعش و آزادسازی موصل خواستار شد و گفت: پیروزی عراق بر داعش، پیروزی تمامی امت‌ها و مردم جهان است. 

وی افزود: میزان حمایت سازمان ملل از عراق نشان دهنده حس انسان‌دوستی این سازمان است؛ چرا که عراق وارد جنگ جهانی علیه داعش شده و در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد و نیازمند افزایش تلاش‌ها از سوی جامعه جهانی است. 

جعفری با اشاره به اینکه عراق از بحران کنونی عبور خواهد کرد و نقش مهم خود را در منطقه و جهان باز خواهد یافت، گفت: دولت عراق اصلاحات مطلوبی را که می‌تواند فساد و تمامی موانع بر سر راه بازسازی کشور را از بین ببرد، محقق خواهد کرد.

بوستن نیز تأکید کرد سازمان ملل به حمایت از عراق و فراهم آوردن کمک‌های انسانی تا زمان از بین بردن تروریسم پایبند است.

وی گفت: نیروهای عراقی در جنگ علیه داعش پیروزی‌های بسیاری به دست آورده‌اند و سازمان ملل، در کنار دولت عراق برای فراهم آوردن امکانات لازم بمنظور از بین بردن تروریسم و بازگشت ثبات و امنیت به این کشور تلاش می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
آقای جعفری عزیز به مردم خوتان متکی باشید نه کمک بین الملل
اگر کمکی کنند در برابر آن عزت شما را می خواهند
فقط ایران است که کمکش برای به اثبات رساندن برادری خود است
آخرین اخبار