ثبت نام تکمیلی طرح آمایش اتباع افغانستانی در قزوین آغاز شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قزوین از اجرای مرحله تکمیلی طرح آمایش شماره 11 اتباع کشور افغانستان در دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال قزوین خبر داد.

ثبت نام تکمیلی طرح آمایش اتباع افغانستانی در قزوین آغاز شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، بهمن عشایری افزود: با توجه به آغاز مرحله مقدماتی طرح آمایش شماره 11 اتباع کشور افغانستان از 31 خرداد ماه امسال، طرح تکمیلی آن همزمان با ثبت نام کارت هویت اتباع کشور عراق نیز از امروز آغاز شده است.

وی ادامه داد: اتباع خارجی کشور افغانستان و عراق باید ضمن مراجعه به دفاتر چهارگانه استان قزوین، نسبت به ثبت نام و دریافت کارت آمایش یا هویت خود اقدام کنند.

وی در مورد علت اعتبار یک ساله کارت های آمایش، اضافه کرد: به دلیل پناهدنگی و موقتی بودن اقامت این افراد، کارت های آمایش مدت دار برای آنان صادر و جمهوری اسلامی ایران سالانه این کارت ها را تمدید می کند.

وی یادآور شد: افزایش مدت زمان تمدید کارت های آمایش به تصویب مراجع ذیصلاح از جمله کمیته دائمی پناهندگان و کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی متشکل از تمامی دستگاه های مسئول در حوزه اتباع خارجی مستقر در وزارت کشور نیازمند است.

عشایری در رابطه با اهداف اجرای طرح آمایش اتباع افغانستانی و عراقی، افزود: آمایش این طرح در واقع به روز رسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیتی آنان در پهنه سرزمینی کشور ما است که به هماهنگی و برنامه ریزی در عرصه های متفاوت و خدمات رسانی توسط دستگاه ها مختلف نیز کمک فراوانی می کند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع چهار دفتر کفالت اقامت و اشتغال در استان قزوین وظیفه اجرای طرح آمایش 11 را به عهده دارند، گفت: پس از مراجعه سرپرست خانوارها به این دفاتر و براساس نوبت دهی صورت گرفته از تمامی اعضای خانوار عکس تهیه شده و اثر انگشت اتباع خارجی بالای 10 سال ثبت می شود. 

عشایری همچنین در رابطه با آمار حضور اتباع افغانستانی در قزوین افزود: از 58 هزار اتباع خارجی در دو بخش مرکزی و کوهین از توابع شهرستان قزوین که پناهندگان برای اقامت در آنها مجاز هستند، 17 هزار نفر پناهنده و دارای کارت آمایش، 8 هزار و 400 نفر دارای گذرنامه و مابقی غیرمجاز هستند.

وی در پایان اضافه کرد: حدود 4 هزار دانش آموز و بیش از دو هزار دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان قزوین تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.