3 هزار مهاجر افغانستانی به‌صورت غیرمجاز در سمنان اقامت می‌کنند

فرماندار شهر سمنان گفت: از مجموع اتباع خارجی ساکن سمنان بیش از 13 هزار و 500 نفر آنان دارای مدارک اقامتی و هویتی بوده و حدود سه هزار نفر از آنان به‌صورت غیرمجاز در سمنان اقامت می‌کنند.

طرح ساماندهی اتباع خارجی در سمنان اجرا می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید عباس دانایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در فرمانداری سمنان اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود 10 درصد جمعیت سمنان را اتباع بیگانه به‌ویژه افغانستانی‌های مقیم ایران تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بیش از 16 هزار و 500 تبعه افغانستانی و اتباع خارجی در سمنان زندگی می‌کنند که این آمار حدود 9 تا 10 درصد جمعیت این استان را شامل می‌شود.

فرماندار سمنان بیان کرد: بیش از سه هزار و 500 نفر از اتباع افغانستانی در مهمان شهر سمنان زندگی می‌کنند و بیش از 13 هزار نفر از آنان نیز در کنار شهروندان سمنانی از امکانات شهروندی برخوردارند.

دانایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مانند شهروندان ایرانی به اتباع مجاز افغانستانی خدمات شهروندی ارائه می‌دهد تصریح کرد: بیش از سه هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس شهری و مهمان شهر سمنان مشغول به تحصیل هستند.

وی بابیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی و قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمات شهروندی تنها به اتباع مجاز خارجی امکان‌پذیر است عنوان کرد: از مجموع اتباع خارجی ساکن در سمنان بیش از 13 هزار و 500 نفر آنان دارای مدارک اقامتی و هویتی بوده و حدود سه هزار نفر از آنان به‌صورت غیرمجاز در سمنان اقامت می‌کنند و هیچ‌گونه مدارک هویتی ندارند.

رئیس شورای تأمین شهرستان سمنان بابیان اینکه طرح ساماندهی اتباع خارجی به‌منظور ارائه خدمات شهروندی به اتباع مجاز و تعیین تکلیف اتباع غیرمجاز در این شهرستان در حال اجرا است عنوان کرد: بر اساس این طرح اتباع خارجی غیرمجازی که هیچ‌گونه مدارک هویتی از آنان در دست نیست شناسایی و به کشورهای خود بازگردانده می‌شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، سمنان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار