نیویورک تایمز: تغییر موضع ترامپ در قبال اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا؛ نمایشی یا واقعی؟

ترامپ در یک تغییر موضع آشکار خواستار برخورد منصفانه با مهاجران غیرقانونی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – روز گذشته (دوشنبه) در یک تغییر موضع آشکار، از تکرار اظهارات قبلی خود مبنی بر اخراج گسترده مهاجران غیرقانونی از آمریکا خودداری و در عوض تصریح کرد قصد دارد طرح "کاملاً‌ منصفانه‌ای" را برای پرداختن به معضل میلیونها مهاجر غیرقانونی در کشور ارائه دهد. 

این تغییر موضع ترامپ در قبال مهاجران غیرقانونی در حالی صورت می‌گیرد که او برای ماه‌های متمادی به صراحت خواستار اخراج دسته‌جمعی مهاجران غیرقانونی از آمریکا بود و ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران لاتین‌تبار به آمریکا را یکی از اولویت‌های خود پس از پیروزی در انتخابات اعلام کرد. 

اما اکنون به نظر می‌رسد ستاد انتخاباتی ترامپ به این نتیجه رسیده است که چنین مواضع سختگیرانه‌ای اگرچه باعث جلب حمایت سفیدپوستان و پیروزی او در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه شدند، برای جلب حمایت اقلیت‌های تاثیرگذار و پیروزی نهایی او در انتخابات سراسری نوامبر کافی نیستند. 

بر همین اساس، نامزد جمهوری‌خواهان روز گذشته طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز تاکید کرد باید در برابر مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، منصفانه رفتار کرد.

بسیاری از کارشناسان انتخاباتی معتقدند نامزد جمهوری‌خواهان به توصیه مشاوران خود و در تلاش برای جلب حمایت رای‌دهندگانی که مخالف اظهارات نژادپرستانه او هستند، اقدام به تغییر موضع قبلی خود در قبال مهاجران غیرقانونی کرده است. 

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند ترامپ در چندین حوزه انتخاباتی کلیدی که آرای تعیین‌کننده‌ای در انتخابات سراسری آمریکا دارند، عقب‌تر از هیلاری کلینتون - نامزد ریاست‌جمهوری حزب دموکرات – است و به همین دلیل ستاد انتخاباتی او به وی توصیه کرده است در آستانه انتخابات سراسری نوامبر لحن خود را در گفتگو با اقلیت‌ها تغییر دهد.

ترامپ همچنین در سخنرانی انتخاباتی روز گذشته خود در اوهایو به شفاف‌سازی اظهارات قبلی خود درباره اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا پرداخت و تصریح کرد منظور او، اخراج مهاجرانی بوده است که در آمریکا به عضویت باندهای تبهکار درآمده و امنیت شهروندان آمریکایی را به خطر انداخته‌اند. 

«کلیان کانوی» - مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ – نیز روز یکشنبه در راستای برنامه جدید این ستاد برای جلب حمایت اقلیت‌ها و رای‌دهندگان میانه‌روی آمریکا در گفتگو با سی‌ان‌ان به مردم آمریکا اطمینان داد نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان با مهاجرانی که در میان آنها زندگی می‌کنند، برخورد انسانی و منصفانه‌ای خواهد داشت. 

با این حال، «جف سشنز» - سناتور ایالت آلاباما و از مشاوران نزدیک ترامپ – پس از اظهارات کانوی در گفتگو با شبکه خبری ‌سی‌بی‌اس آمریکا مدعی شد ترامپ هنوز موضع خود را در این باره تغییر نداده است. وی در ادامه به تکرار اظهارات قبلی ترامپ درخصوص مهاجران غیرقانونی پرداخت و گفت: افرادی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌‌اند بر خلاف قوانین آمریکا رفتار کرده‌اند و باید از کشور اخراج شوند.

سناتور تیم کین – زوج انتخاباتی هیلاری کلینتون – نیز روز گذشته تغییر موضع اخیر ترامپ را یک نمایش تبلیغاتی از سوی کمپین انتخاباتی او برای جلب حمایت رای‌دهندگان غیرسفیدپوست خواند. وی که در یک تجمع انتخاباتی در لاس وگاس سخن می‌گفت، از مردم آمریکا خواست یک بار دیگر اظهارات نژادپرستانه قبلی ترامپ را مرور کرده و فریب لحن مهربانانه اخیر او را نخورند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار