افتتاح بزرگترين كارخانه جوجه كشی تخمگذار خاورميانه با حضور جهانگیری

بزرگترين كارخانه جوجه كشی تخمگذار خاورميانه با حضور معاون اول رييس جمهور افتتاح شد.

افتتاح بزرگترين كارخانه جوجه كشی تخمگذار خاورميانه با حضور جهانگیریبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در شهرستان آبيك، بزرگترين كارخانه جوجه كشي تخمگذار خاورميانه با ظرفيت توليد 40 ميليون عدد تخم مرغ در سال را افتتاح و از بخش هاي مختلف اين كارخانه بازديد كرد.

حجم سرمايه گذاري انجام شده براي اين پروژه 400 ميليارد ريال و ميزان اشتغال 74 نفر است. با افتتاح اين پروژه صنعت مرغ تخمگذار كشور شامل تحول چشمگيري در زمينه كيفيت و توليد بهتر و بيشتر خواهد بود.

معاون اول رييس جمهور همچنين در آيين افتتاح اين كارخانه ضمن گراميداشت هفته دولت و ياد شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: خوشبختانه گام هاي بلندي در بخش هاي مختلف در جهت توسعه كشور برداشته شده و ظرفيت هاي مناسبي در بخش توليد فراهم گرديده است.

جهانگيري ظرفيت توليد سالانه تخم مرغ كشور را 930 هزار تن در سال اعلام كرد و افزود: ميزان سرانه مصرف تخم مرغ در كشور 11.5 كيلو است و ميزان سرانه مصرف جهاني 9.5 كيلوگرم است كه اين يعني ظرفيت مناسبي در بخش توليد در كشور فراهم شده و نه تنها مي تواند به نيازهاي داخلي پاسخگو باشد بلكه بايد زمينه صادرات اين محصولات نيز فراهم گردد.

وي ادامه داد: در سالهاي اخير صادرات مرغ و تخم مرغ در كشور از رشد خوبي برخوردار بوده است و در سه سال اخير بيش از 200 هزار تن صادرات تخم مرغ انجام شده است كه بايد در جهت افزايش ميزان صادرات تلاش كنيم.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به فعاليت هاي اقتصادي نهادهاي عمومي كشور اظهار داشت: اگر نهادهاي عمومي به دنبال فعاليت اقتصادي در جهت توسعه كشور باشند، هيچ اشكالي ندارد اما نگراني ها زماني خواهد بود كه شرايط اقتصادي به نفع نهادهاي عمومي و عليه بخش خصوصي كشور باشد. 

جهانگيري گفت: نهادهاي عمومي نبايد از رانت هاي دولتي برخوردار باشند بلكه شرايط اقتصادي براي نهادهاي عمومي و بخش خصوصي كشور بايد يكسان باشد و عملكرد فعالان اقتصادي ملاك برخورداري از امتيازات ويژه باشد.


افتتاح طرح توسعه توليد ماشين لباسشويي ال جی/ معاون اول رييس جمهور: مصرف توليد داخل موجب اشتغالزايي و رشد اقتصادي در كشور است


اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) در جريان سفر به استان قزوين، ضمن افتتاح طرح توسعه توليد ماشين لباسشويي ال جي در شهرستان آبيك، به همراه وزير صنعت، معدن و تجارت از خط توليد اين كارخانه بازديد كرد.

طرح توسعه توليد ماشين لباسشويي ال جي با سرمايه گذاري 8 ميليون دلار و 600 ميليارد ريال و با اشتغال زايي 500 نفر توسط شركت گلد ايران به بهره برداري رسيده است.

معاون اول رييس جمهور در حاشيه بازديد از اين كارخانه در گفتگو با خبرنگاران استان قزوين را يكي از استان هاي مهم در بخش صنعت و كشاورزي برشمرد و گفت: استان قزوين به لحاظ فرهنگي و گردشگري نيز جزو مهمترين استان هاي كشور است.

جهانگيري افزود: بخش زيادي از بار توسعه كشور به خصوص پايتخت بر دوش قزوين است و با توجه به فاصله نزديكي كه اين استان به بزرگترين بازار كشور يعني تهران دارد، مي تواند نقش مهمي در توسعه كشور ايفا كند. 

وی با اشاره به مشكلات برخي واحدهاي صنعتي در استان قزوين خاطرنشان كرد: وقتي تعداد زيادي واحد صنعتي مشغول فعاليت هستند، طبيعي است كه تعدادي از اين واحدها دچار مشكل باشند. در سالهاي گذشته به دليل ركود، تغييرات نرخ ارز و تورم كه در كشور بوجود آمد، خيلي از واحدهاي صنعتي دچار مشكل شدند به گونه اي كه حل اين مشكلات از توان مديران بنگاه هاي اقتصادي خارج بود.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: در سال جاري دولت مجموعه اي از اقدامات را براي حل مشكلات واحدهاي توليدي در دستور كار خود قرار داده است از جمله آن كه واحدهاي توليدي كه دچار مشكل هستند و قادرند به توليد و بازار برگردند تحت حمايت قرار گرفته اند.

جهانگيري افزود: ممكن است يك واحد توليدي دچار مشكل باشد اما هرچقدر هم كه به او كمك شود، نتواند از نظر كيفيت و قيمت مشتري خود را حفظ كند. اين گونه واحدها نيازمند اصلاحات جدي و تغيير در خط توليد هستند. 

وي با اشاره به اينكه برخي واحدهاي صنعتي نيز با اندكي حمايت مي توانند دوباره به توليد بازگردند، گفت: خوشبختانه در پنج ماهه نخست سال جاري تعداد زيادي از اين گونه واحدها توانسته اند به چرخه توليد برگردند و اميد و رونق خوبي در بخش توليد كشور ايجاد شده است. 

معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برنامه ريزي هاي دولت براي حمايت از توليد داخلي خاطرنشان كرد: يكي از راه هاي حمايت از بخش توليد، مصرف كالاي داخلي است كه البته توليد كنندگان بايد به حقوق مصرف كننده توجه داشته باشند و تصور نكنند كه بازار انحصاري در اختيار دارند و هر محصول با هر كيفيتي كه توليد كنند از سوي مردم خريده مي شود.

جهانگيري با بيان اينكه دولت به موضوع رقابت در داخل كشور توجه ويژه دارد، گفت: ضمن آنكه بايد توليد داخلي مورد حمايت قرار گيرد نبايد اجازه دهيم كه واردات بي رويه و نيز قاچاق كالا به توليد كشور آسيب بزند.

وي با تاكيد براينكه هم اكنون دولت اهتمام ويژه براي مبارزه با قاچاق كالا دارد خاطرنشان كرد: براي نخستين بار تصميم گرفته شده كه كالاهاي كشف شده قاچاق كه نمونه مشابه آن در داخل كشور توليد مي شود و امكان بازگرداندن و صادرات آن نيز وجود ندارد، حتماً بايد منهدم شود. 

معاون اول رييس جمهور همچنين ترويج فرهنگ مصرف كالاي داخلي را نيز در حمايت از بخش توليد پراهميت دانست و گفت: كساني كه تريبون در اختيار دارند و رسانه ها بايد بر اين موضوع تاكيد كنند كه مصرف كالاي خارجي امتياز و ترقي محسوب نمي شود.

جهانگيري افزود: مردم بايد بدانند كه مصرف توليدات داخلي موجب اشتغال و رشد اقتصادي كشور خواهد شد.


افتتاح طرح توسعه نورد سرد شماره 2 توسط معاون اول رييس جمهور

اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه هاي سفر يكروزه خود به استان قزوين، با حضور در شهرستان البرز، ضمن افتتاح طرح توسعه نورد سرد شماره 2 از بخش هاي مختلف اين واحد صنعتي بازديد كرد.

اين كارخانه ورق فولادي نورد سرد توليد مي كند و ظرفيت آن حدود 400 هزار تن در سال است. 

صرفه جويي 15 تا 17 ميليون دلار در انجام پروژه و صرفه جويي ارزي حدود 140 ميليون دلار در سال از جمله ويژگي هاي اين پروژه از منظر اقتصاد مقاومتي است.


افتتاح خط توليد داشبورد دنا با حضور معاون اول رييس جمهور


اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در شهرك صنعتي البرز واقع در استان قزوين، ضمن افتتاح اين واحد توليدي از بخش هاي مختلف خط توليد آن بازديد و در جريان ظرفيت توليد سالانه، ميزان اشتغالزايي و سرمايه گذاري صورت گرفته قرار گرفت.

كارخانه راستي كار البرز سالانه 120 هزار داشبورد خودرو دنا و پژو 207 توليد مي كند و با راه اندازي اين واحد توليدي براي 370 نفر اشتغالزايي شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار