وزیر ارتباطات در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی؛

در امر فیلترینگ نباید روبروی مردم قرار بگیریم

محمود واعظی به مناسب هفته دولت امروز؛ دوم شهریورماه ضمن سفر به استان قم به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفت.

در امر فیلترینگ نباید روبروی مردم قرار بگیریم
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین سفر استانی خود به مناسب هفته دولت امروز (2 شهریور) وارد استان قم شد پس از  زیارت حرم حضرت  فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  به دیدار  مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی رفت.

وزیر ارتباطات در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات و دولت یازدهم در مورد وضعیت نظارت بر فضای مجازی گفت: در سه سال گذشته بیش 110 میلیارد تومان در راه صیانت همه جانبه در فضای مجازی سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین در مورد موضوع فیلترینگ و حواشی آن عنوان کرد:  بهترین راه کاهش تهدید ها، فیلترینگ هوشمند است و در مورد اعمال فیلترینگ نباید در برابر مردم قرار بگیریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته دولت به وزیر ارتباطات از خدمات این وزارت خانه تشکر کرد و گفت:

 کسی که در برخی شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شود دیگر برده آن می‌شود و این شبکه‌ها می‌تواند در انتخاب‌های انسان دخالت کند.
بر همین اساس دشمن از فضای مجازی برای ضربه زدن به کشورمان استفاده می‌کند

اگر پهنایی که به تلگرام اختصاص پیدا کرده در اختیار شبکه ملی قرار بگیرد دیگر تلگرام مخاطبی ندارد.
درآمدی که دولت به وسیله فضای مجازی و اینترنت به دست می‌آورد ارزش آن را ندارد که خود را با مشکلات مواجه کند

همچنین آیت‌الله مکارم افزود: طبق آمار مردم 5 تا 9 ساعت در روز مشغول فضای مجازی و تلگرام هستند اما در خارج 16 ساعت در ماه است؛ متخصصان معتقدند برای حل مشکلات فضای مجازی نیازمند شبکه ملی هستیم و در این زمینه کارشناسان باید اقدام اساسی انجام دهند، اگر پهنایی که به تلگرام اختصاص پیدا کرده در اختیار شبکه ملی قرار بگیرد، دیگر تلگرام مخاطبی ندارد.

گفتنی است؛ وزیر ارتباطات در سفر های استانی خود به مناسبت هفته دولت در چند روز گذشته به استان های فارس ، مرکزی و اصفهان سفر و اقدام به افتتاح و بهره برداری از پروژه های مختلف ارتباطی این استان ها کرد.


منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار