بیرجند؛مدیرکل مشارکتهای اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

وجود 12 تا 15 میلیون حاشیه نشین در کشور

مدیرکل مشارکتهای اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از وجود 12 تا 15 میلیون حاشیه نشین در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیرکل مشارکتهای اجتماعی وزارت ورزش و جوانان شب گذشته در مراسم آغاز بکار همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در بیرجند گفت : اگر در این خصوص چاره ای اندیشه نشود شاهد معضلات بزرگی در کشور خواهیم بود.

منصور حجتی افزود: 29 آسیب اجتماعی در وزارت کشور مطرح شده که در رأس آنها حاشیه نشینی است و برای ایجاد تغییر چشمگیر در آن باید مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت : با انجام مطالعات حاشیه نشینی در 91 شهر کشور ، تاکنون 60 هزار هکتار سکونتگاه رسمی در کشور شناسایی شده است.

نریمان مصطفایی با اشاره به اجرای 200 طرح زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی با اعتبار150 میلیارد تومان در این مناطق افزود: مرکز بهداشت ،مدرسه، خانه محله و راه اندازی دفاتر تسهیلگری برای ساماندهی مشارکت اجتماعی در محلات از جمله این طرح هاست.

وی گفت: خانه سمن برای اولین بار در خراسان جنوبی راه اندازی می شود که هدف از راه اندازی این خانه، هماهنگی هر چه بیشتر سازمانهای مردم نهاد است.

لازم به ذکر است : در همایش ملی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور، با حضور شرکت کنندگانی از 20 استان کشور، مسائل مربوط به حاشیه نشینی و نقش سازمانهای مردم نهاد بررسی می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.