جروزالم پست: تهران، دلیل اصلی اتحاد عربستان با اسراییل/ همکاری شانه به شانه کشورهای خاورمیانه با تل‌آویو علیه ایران

وبسایت نشریه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به اتحاد عربستان با تل‌آویو در مقابل ایران پرداخت.

جروزالم پست: تهران، دلیل اصلی اتحاد عربستان با اسراییل/ همکاری شانه به شانه کشورهای خاورمیانه با تل‌آویو علیه ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت نشریه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به اتحاد عربستان با رژیم صهیونیستی در مقابل ایران پرداخت.

نگارنده این گزارش مدعی است: گروه تروریستی داعش خطر شماره یک جهان امروز و باعث وحشت جهانی شده است و همین امر سبب شد ما خطر ایران را فراموش کنیم. آیا معامله اوباما با تهران می‌تواند سبب همکاری شانه به شانه کشورهای خاورمیانه و اسراییل علیه ایران شود؟ پاسخ این سوال به طور قطع مثبت است. برای فهمیدن بهتر پاسخ این سوال خوب است به سیاست‌های 5 سال گذشته عربستان نگاه کنید. 

در ادامه این گزارش پر ادعا آمده است: چه با سیاست‌ها و قوانین داخلی عربستان موافق باشید یا مخالف، ما مجبوریم این حقیقت را بپذیریم که این کشور پایتخت کشورهای اسلامی است و اگر در نهایت عربستان، اسراییل را به رسمیت بشناسد، دیگر کشورهای اسلامی به مانند دومینو در سالیان آینده این رژیم را به رسمیت خواهند شناخت. در مارس سال 2011 (اسفندماه 1389)، عربستان برای نخستین بار در تاریخ خود اقدام به اعزام نیروی نظامی به کشور بحرین برای مقابله با شیعیان این کشور کرد. شیعیان بحرین بدون شک به وسیله ایران حمایت می‌شوند. 

نگارنده در ادامه مدعی است: در همان سال، واشینگتن اعلام کرد از انجام حمله تروریستی یک ایرانی به سفارت عربستان در آمریکا جلوگیری کرده است. این تلاش نافرجام از سوی ایران باعث شد عربستان تهدیدات خود مبنی بر خرید بمب اتم از چین یا پاکستان را تشدید کند. یکی از مقامات ارشد عربستان در گفتگو با نشریه تایمز اعلام کرد: ریاض تمایلی برای اتخاذ سیاست‌های یک طرفه برای برنامه هسته‌ای خود ندارد؛ اما در صورتی که ایران توانایی‌های هسته‌ای خود را گسترش دهد، شرایط عربستان به یکباره تغییر خواهد کرد. از منظر سیاسی قابل قبول نخواهد بود که تهران به توانایی‌های هسته‌ای دست یابد ولی پادشاهی عربستان این توانایی را نداشته باشد. 

در ادامه این گزارش گستاخانه آمده است: در مارس 2015، عربستان نخستین حمله هوایی خود را علیه شیعیان حوثی (انصارالله) انجام داد. عربستان در نخستین حمله بیش از 100 فروند جنگنده و 500 موشک را به کار گرفت. این حجم آتش هوایی نشان دهنده آمادگی ریاض برای نابودی یمن و هر کشور دیگری به منظور کاهش نفوذ ایران در منطقه بود. اگر یک نمودار از اقدامات ریاض از سال 2015 رسم کنیم، شاهد افزایش تمایلات و نیز افزایش اعمال خشونت این رژیم در سیاست خارجی خود هستیم که به نظر این اقدامات، برای مقابله با خصومت‌های ایران با کشورهای خلیج (فارس) است. از این رو تعجبی ندارد که پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در سال میلادی گذشته، جمال خاشوگی – روزنامه نگار سعودی – اعلام کرد: من فکر می‌کنم در صورتی که ایران بکوشد به سلاح هسته‌ای مسلح شود، عربستان سعودی باید به صورت جدی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اقدام کند. این اتفاق دقیقاً شبیه پاکستان و هند است. کشور پاکستان برای سال‌ها اعلام می‌کرد که بمب اتمی نمی‌خواهد؛ اما زمانی که هند به سلاح هسته‌ای دست یافت، اسلام آباد نیز صاحب سلاح هسته‌ای شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: سه روز بعد، آیت الله خامنه‌ای (رهبر معظم انقلاب) در خطبه‌های نماز عید فطر اعلام کرد: حتی پس از این توافق نیز دشمنی ما با آمریکا پایان نخواهد یافت. ما هیچ مذاکره یا معامله‌ منطقه‌ای و جهانی با آمریکا نداریم. سپس رهبر ایران اعلام کرد به حمایت خود از حکومت اسد ادامه خواهد داد و مردم نیز شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند. 

این نشریه صهیونیستی در انتهای ادعاهای مضحک این مطلب آمده است: پاسخ رهبر ایران به توافق هسته‌‌ای پیام روشنی بود که تهران سیاست‌های خود علیه غرب و منطقه‌‌‌‌‌ را تغییر نخواهد داد. همین امر تل‌آویو را امیدوار می‌کند که سرانجام عربستان سعودی با اسراییل در مقابل تهدیدات تهران متحد شود. این اتفاق بخصوص پس از واگذاری دو جزیره راهبردی مصر به عربستان، ریاض را به سومین شریک صلح میان تل آویو و قاهره تبدیل کرد. در 5 مه سال جاری میلادی (16 اردیبهشت) مقامات عربستان و اسراییل در یک محفل عمومی در واشینگتن با یکدیگر دیدار کردند. اگر عربستان با اسراییل همکاری کند، بیشتر کشورهای عربی نیز از این کشور پیروی خواهند کرد که این امر سبب اتحاد و افزایش قدرت در خاورمیانه (علیه ایران) خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قاضی
۱۱:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
کم کم خورشیدتابان عالم اسلام درحال طلوع خویش است ونشانه انهم اتحادجهان کفروظلم دربرابراتحادمسلمین واقعی وعدالتخواه است واین قول خداونداست که هرگزظلم وستم وظالم ومظلوم وکافرومسلمان حریص بدنیای زوروثروت بامومنین باجرای عدالت ومساوات وعده الهی باهمدیگرقاطی نمیشوند و ریاکاران ظاهرنماهم پرده ازچهره به امر الله میگشایند و خود را نشان میدهند.تمام این حرکات ونشانه ها واقعیتی رااثبات میکندکه ای مومنان واقعی برخیزیدوخودرابرای قیام مهدی موعودالهی اماده سازیدکه برای حکومت عدل بایدجانانه بتازیدوباستم هرکافرستم پیشه ای وبرداشتن اوازمسیرراه هموارترمیشود.
زمان جان نثارکردن همچون حججی فرارسیده چراکه امام زمان ماسربازان سربازمیخواهد.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
خیلی ترسیدم
نکنه بهمون حمله کنند و اینترنتمون قطع شه
آقا خیلی بد میشه
آخرین اخبار