پایش روزانه 25 دانشجو از سوی ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها

مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم از راه اندازی 55 واحد ارزیابی مشاوره و تندرستی ورزشی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: روزانه از سوی ادارت تربیت بدنی حداکثر 25 دانشجو پایش سلامت می شوند.

محمد پورکیانی مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم درگفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به پایش سلامت جسمانی دانشجویان گفت: تاکنون بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های دانشجویان با توجه به تحلیل نتایج (میزان توده چربی، BMI، میزان وزن، درصد چربی، دورکمر به دور لگن، میزان متابولیسم  و میزان توده عضلانی و ...)در سامانه واحدهای مرکز مشاوره مشخص شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح برای دانشجویان جدیدالورود اظهار داشت: اداره تربیت بدنی دانشگاه ها در شروع سال تحصیلی تدابیر لازم در خصوص اطلاع رسانی و نوبت دهی به دانشجویان را مشخص می کنند و دانشجویان موظفند در زمانبندی مشخص ( طی ترم اول) برای طرح پایش با انجام تستهای مربوطه شرکت کنند.

پورکیانی با بیان اینکه در ادارات تربیت بدنی دانشگاه ها روزانه بین 20 تا 25 نفر پایش می شوند، افزود: بعد از انجام تست و ارائه گزارشهای مربوطه به دانشجو، درصورت وجود مشکل در فرآیند غربالگری، ، ضمن معرفی آنها به مشاوران ورزشی، تمرینات ورزشی مناسب برای هر ناهنجاری یا مشکلات مرتبط با تندرستی برای بالابردن کیفیت سطح زندگی دانشجویان به آن ها آموزش داده می شود.

وی اعلام کرد: از آنجا که این طرح در 20 دانشگاه اول موفق بوده؛ بنا داریم در 55 دانشگاه دیگر هم آن را اجرا کنیم.

پورکیانی روند پایش سلامت جسمانی دانشجویان را کاملا رایگان دانست و بیان کرد: درصورتی که دانشجویان یا خانواده آنها بخواهند از بیرون دانشگاه در طرح پایش سلامت شرکت کنند باید هزینه بپردازند که البته هنوز درحال برنامه ریزی برای این مرحله هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار