نوبخت در صحن علنی:

اعطای تسهیلات از سوی دولت به طرح‌های آبیاری اجرایی نیست

سخنگوی دولت گفت: اعطای تسهیلات از سوی دولت به طرح‌های آبیاری قابل اجرا نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در صحن علنی امروز مجلس (چهارشنبه 3 شهریورماه) با اشاره به پیشنهاد اعطای تسهیلات دولت به طرح‌های آبیاری گفت: سرمایه در کنار بازار پول قابل استدلال و توجیه بوده به همین جهت از بیان این موضوع قدردانی می‌کنم.

 وی ادامه داد: در آینده تمامی مصوبات انرژی و نیرویی به چرخ اقتصاد وارد شده و آن را به پیش خواهند برد، اما قرار نیست در این فضای تصمیم‌سازی و تصمیم‌ گیری‌های منطقی و مقبول برخی از تصمیمات غیرکارشناسی هم ارائه بشود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: شما برای صندوق توسعه ملی اهداف و مقبولیت‌هایی قائل شدید و اعلام فرمودید که منابع مربوط به بخش صندوق توسعه ملی می‌تواند تسهیلات در اختیار بخش غیردولتی قرار بدهد 500 میلیون دلار هم در همین تبصره 4 تصویب کردید.

وی با بیان اینکه در زمان رسیدگی به بودجه سال 95، صندوق 500 میلیون دلار در اختیار بانک کشاورزی قرار داد، تصریح کرد: این اقدام در راستای اعطای تسهیلات خاص بانک کشاورزی برای طرح‌های آبیاری بود و قرار شد که دولت هم برای کمک به بخش آب و کشاورزی تضمینات لازم را به جای  کشاورز به بانک کشاورزی و همینطور بانک کشاورزی به صندوق بدهد.

 سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت این تضمین را که تصویب بسیار درستی بوده را بر عهده گرفته و تاکنون نیز انجام شده است اما تبدیل کردن این مصوبه که پرداخت تسهیلات بر عهده دولت قرار بگیرد اشتباه است، مگر دولت تسهیلاتی دارد؟دولت فقط می‌تواند نسبت به اعطای اعتبارات آن هم به وسیله مجوزهای قانونی در پیوست شماره 1 قانون بودجه و پیوست‌های آن عمل کند. 

وی در ادامه گفت: دولت که تسهیلات دهنده نیست اینکه جای بانک کشاورزی دولت را قرار دهیم اصلا اجرایی نیست این پیشنهاد کارشناسی نیست به همین جهت دولت با این پیشنهاد مخالف است اما این اقدام مجلس در تبصره 4 قانون بودجه سال 95 عملیاتی است و دولت نیز با تضمینش کمک می‌کند تا انجام شود بنابراین دیگر نیازی نیست که چنین اقدام غیرکاشناسی پیشنهاد بشود که اصلا عملیاتی نیست.

لاریجانی رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به سخنان نوبخت گفت: این پیشنهاد در اجرا مشکل دارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نوبخت ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار