کارشناس داوری کشورمان معتقد است علیرضا فغانی برای قضاوت در داخل کشور نسبت به خارج کار دشوارتری دارد.

هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد کیفیت داوری علیرضا فغانی در دیدار فینال المپیک گفت: من هیچکدام از بازی های المپیک را ندیدم اما شما نباید قضاوت های داوران در داخل کشور را با خارج از کشور مقایسه کنید.

فغانی فینال جام ملت های آسیا و جام باشگاه های جهان را سوت زده و تشخیص مقامات کمیته برگزاری فیفا این بوده که وی فرد شایسته ای برای این بازی است. چون فینال المپیک را ندیده ام درباره نوع قضاوت او نظری ندارم.

وی همچنین با ابراز بی اطلاعی از پرداخت پاداش به تیم داوری ایران در المپیک ریو اظهار داشت:من به میزان پاداش داوران کاری ندارم اما وقتی تیم داوری ما این بازی بزرگ که در تمام جهان پخش زنده می شود را قضاوت می کند در حقیقت دارد توانمندی مردم ما را به جهانیان ابلاغ می کند به نظر من باید هم به آنان پاداش خوب بدهند.

فغانی شانس زیادی برای قضاوت در جام جهانی دارد زیرا تمام مسابقات مهم فوتبال از جمله المپیک، زیر نظر فیفا برگزار می شود.

کارشناس داوری در ادامه با انتقاد از وجود روحیه داورستیزی در ورزش گفت: در ورزش ما مربی،بازیکن،نیمکت نشین و اداره کنندگان باشگاه های فوتبال و حتی والیبال،کشتی و... همه داور ستیز هستند. همگی احساس می کنند که حقشان خورده شده و ادعا می کنند که اگر داور می گذاشت ما اول می شدیم!

این جریان از فوتبال شروع شده و به سایر ورزش ها نیز سرایت پیدا کرده است،بنابراین داورستیزی جرئی از روحیات مردم ما شده است و فغانی در داخل کشور چوب داور ستیزی ها را می خورد و از این نظر کار سختی پیش رو دارد.

عضو کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در خصوص ابلاغیه این فدراسیون مبنی بر ممنوعیت مصاحبه داوران خاطرنشان کرد: مقررات بین المللی فیفا می گوید داوران در قبل،حین و بعد از مسابقه نباید در مورد آن بازی مصاحبه کنند و شما هیچ مصاحبه ای از داوران لیگ های معتبر جهان پیدا نمی کنید. از طرفی بیشتر داوران مهارت کلامی ندارند و با انجام مصاحبه برای خود و سایر داوران مشکل ایجاد می کنند به همین دلیل بهتر است مصاحبه نکنند.

نصیرزاده در پایان با اشاره به عدم منع قانون برای سرپرست شدن علی کفاشیان در کمیته فوتسال گفت: اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال می توانند هر کدام در دو کمیته فعالیت داشته باشند و کفاشیان نیز عضو هیئت رییسه است بنابراین سرپرستی وی در کمیته فوتسال منع قانونی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار