خرید گندم 41 درصد افزایش یافت

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز 11 میلیون و 204 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که این امر بیانگر افزایش 41 درصدی تولید در مقایسه با سال گذشته است.

خرید گندم 41 درصد افزایش یافتحسن عباسی معروفان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مطالبات گندمگاران و چغندرکاران اظهار داشت: تا به امروز 11 میلیون و 204 هزار تن گندم به ارزش بالغ بر 14 هزار و 200 میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان خریداری شده که  تا کنون 7 هزار و 300 میلیارد تومان مطالبات به کشاورزان پرداخت و مابقی تا پایان فصل برداشت به مرور پرداخت خواهد شد.

وی  در خصوص تولید حدود 14 میلیون تنی گندم افزود:  با توجه به افزایش تولید و  پیش بینی خرید بالای یک میلیون تن گندم انتظار داریم که کشاورزان از لحاظ تاخیر در پرداخت مطالبات با ما همکاری کنند.

معاون داخلی بازرگانی دولتی ادامه داد:  مدیر عامل بازرگانی دولتی از تاخیر در پرداخت مطالبات از گندمکاران عذر خواهی کرد و به آنها قول پرداخت مطالباتشان پس از تامین منابع مالی شرکت را داد.

عباسی معروفان از افزایش 41 درصدی خرید گندم خبر داد و گفت: خرید گندم در سال جاری به سبب افزایش بهره وری  41 درصد افزایش داشته و این درحالیست که سطح زمین و مزارع افزوده نشده است.

وی در خصوص مطالبات چغندر کاران بیان کرد: برداشت چغندر قند از هفته آینده شروع خواهد شد و پرداخت مطالبات چغندرکاران به محض تحویل چغندر پرداخت می شودچرا که اعتبار این محصول جداگانه است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار