اهواز؛

موانع توسعه فرودگاه اهواز روی میز استاندار

مديرکل فرودگاه اهواز در نشستی مشترک با غلامرضا شريعتی استاندار خوزستان، موانع و مشکلات فرودگاه فعلی اهواز و نيز پيگيری ساخت فرودگاه جديد را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در اين نشست رضايي در خصوص پروژه‌ها، فعاليت‌ها و نيز جايگاه فعلي فرودگاه اهواز در منطقه با استاندار خوزستان به گفتگو پرداخت و اظهار داشت: فرودگاه اهواز با وجود همه کاستي‌ها و محدوديت‌ها از جمله تاکسي‌وي موازي، محل پارک پرواز و فضاي مناسب جهت پذيرش مسافر و... رتبه قابل توجهي در کشور دارد و اين امر نشان دهنده همت و تلاش مجموعه اداره‌کل فرودگاه‌هاي استان خوزستان است.

رضايي يکي از موانع پيش روي فرودگاه اهواز را وجود محلي عنوان کرد که در حال حاضر در اختيار هوانيروز ارتش بوده و باعث جلوگيري از توسعه پارکينگ پروازي شده است. وي مجاورت لوله‌هاي انتقال نفت با فرودگاه فعلي را يکي ديگر از موانع اين فرودگاه عنوان کرد.

وي در خصوص پروژه‌هاي در حال انجام گفت: در تلاش هستيم تا هرچه سريعتر پروژه توسعه ترمينال داخلي و نيز ترمينال برون مرزي را به اتمام رسانده تا بتوانيم شرايط بهتر و شايسته‌يي براي همشهريان و مسافران ايجاد کنيم.

مديرکل فرودگاه‌هاي استان خوزستان نيز در مورد فرودگاه جديد اهواز ادامه داد: پيش‌تر قرار بود وزارت نفت به ساخت فرودگاه جديد اقدام کند که اين اقدام از دستور کار وزارت نفت خارج شد و مقرر شد تا ساخت فرودگاه جديد با منابعي غير از منابع نفتي و نيز با همکاري شرکت فرودگاه‌ها ، استانداري خوزستان و مشارکت سرمايه گذار صورت گيرد که اميدوار هستيم با عنايت ويژه استاندار محترم هرچه زودتر شرايط ساخت فرودگاه جديد فراهم شود.

شريعتي استاندار خوزستان نيز در اين راستا تصريح کرد: استانداري خوزستان همه تلاش و امکانات خود را جهت همکاري و پيشبرد اهداف پيش بيني شده به کار خواهد گرفت و از هيچ گونه کمکي در اين زمينه دريغ نخواهد کرد.

گفتني است؛ فرودگاه جديد اهواز با مساحتي بالغ بر 1229 هکتار بزرگترين فرودگاه جنوب غرب در کشور و از مصوبه‌هاي رياست جمهوري در سال 88 در سفر به استان خوزستان است که در 15 کيلومتري اتوبان خليج فارس و در جاده  اهواز – بندر ماهشهر واقع شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.