کرمان؛

شهریه مدارس غیردولتی کرمان بالاتر از میانگین کشور

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ افزایش شهریه در مدارس غیردولتی کرمان بالاتر از میانگین کشوری است.

شهریه مدارس غیردولتی کرمان بالاتر از میانگین کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مجتبی زینی‌وند  در همایش کیفیت‌بخشی به مدارس غیردولتی استان کرمان مدار از صد رتبه برتر نمرات نهایی استان تهران 63 رتبه به مراکز غیردولتی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه 10 مدرسه از مدارس غیردولتی رتبه اول در سال تحصیلی 93-94 به خود اختصاص داده‌اند، افزود:در سال گذشته نیز از 15 مدرسه برتر 10 مدرسه غیر‌دولتی بودند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش میانگین شهریه در مقطع ابتدایی در کرمان را 624 هزار تومان و در مقطع متوسطه یک میلیون و 150 هزار تومان اعلام کرد و گفت این در حالی است که هزینه یک دانش‌آموز در مدارس دولتی بالغ بر دو میلیون تومان است.

وی با تاکید بر رعایت قانون در مرکز غیردولتی گفت: قرارداد‌های معلمان در مراکز غیردولتی باید براساس قانون کار باشد.

زینی‌وند درصد افزایش شهریه در مراکز غیردولتی در استان کرمان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: با این حال کف شهریه مدارس کرمان پایین است و وزارت آموزش و پرورش به دنبال تهیه الگوی شهریه برای مدارس غیردولتی است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از بخشودگی چهار درصدی مالیات مراکز غیردولتی خبرداد و گفت: هیچ جای قانون و تحت هیچ عنوانی مبلغی از سوی مدارس غیردولتی به حساب دولت واریز نمی‌شود.

زینی‌وند از تشکیل کارگروهی با حضور معاون پشتیبانی و توسعه وزارتخانه برای شناسایی زمین‌هایی با کاربری آموزشی جهت در اختیار قراردادن به مراکز غیردولتی خبرداد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار