رژیم صهیونیستی نیروهای خود را از اتهام حمله به مدرسه سازمان ملل در سال 2014 مبری دانست

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد نیروهای این رژیم در حمله به مدرسه سازمان ملل در جریان حملات سال 2014 به نوار غزه مقصر نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شد: هیچ‌یک از نیروهای ارتش این رژیم در گلوله‌باران مدرسه سازمان ملل در غزه، در جریان حملات تابستان 2014 به این شهر مقصر نبوده‌اند. حمله‌ای که منجر به کشته شدن ده نفر و برانگیخته شدن خشم بین‌المللی در آن زمان شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد: هیچ‌گونه خطایی در گلوله‌باران مدرسه سازمان ملل در رفح صورت نگرفته است. این در حالی است که سازمان ملل و آمریکا آن زمان به شدت این حمله را محکوم کردند و حتی اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار محاکمه مسئولان این حادثه شد.

به ادعای  این رژیم، ارتش سه نفر از مبارزان فلسطینی که سوار بر موتور بوده‌اند را هدف قرار داده بوده است؛ اما هنگام شروع گلوله باران، این افراد به نزدیکی مدرسه رسیده بودند و ارتش در این لحظه نمی‌توانسته‌ مسیر گلوله‌ها را تغییر دهد.

همچنین دادستان نظامی این رژیم مدعی شده است: عملیات هدف قراردادن این افراد بر اساس قانون اسرائیل و معیارهای بین‌المللی صورت گرفته بوده است. وی در ادامه ادعا کرده، تصمیم بر شروع گلوله باران این افراد از سوی مقامات مسئول، کاملا قانونی و نظامی بوده است.

 تل آویو، حماس را در جریان جنگ سال 2014 در نوار غزه، به استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل به عنوان مقری برای حمله به اسرائیل متهم می‌کند.

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اعلام کرد: نشانه‌های معتبری در خصوص جنگ‌های نوار غزه وجود دارد که رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی مسلح را به ارتکاب جنایت متهم می‌کند.

با وجود اینکه فلسطینیان تاکنون پرونده‌هایی به دادگاه جنایی بین‌المللی ارائه کرده‌اند،اما رژیم صهیونیستی به بهانه بررسی‌های ویژه خود در این خصوص تمام این سخنان را انکار می‌کند.

 از سوی دیگر  گزارش‌های ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از هدف قرار دادن خانه‌های فلسطینیان و تخریب ده‌ها خانه در نوار غزه است، اما تاکنون اقدامات اندکی در جهت جبران آن صورت داده است.

دادستان نظامی این رژیم در خصوص این حملات نیز مدعی شده: این خانه‌ها مراکز فرماندهی حماس بوده‌اند.

 به ادعای این بیانیه، غیرنظامیان در این حملات حضور نداشته‌اند و اگر در این حملات مورد اصابت قرار گرفته‌اند نتیجه تاسف برانگیز جنگ بوده است و کشته شدنشان قانونی بودن حملات را زیر سوال نمی‌برد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار