بجنورد؛

ثبت بیش از 3هزار تعاونی در خراسان شمالی

3هزار و 500 تعاونی تاکنون در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در نشست خبری شورایی در جمع اصحاب رسانه استان گفت:50درصد از این تعاونی ها به علل مختلفی چون سوء مدیریت ها و قطع حمایت دولتی و غیره غیرفعال شده است که این وزارتخانه با دادن آموزش و جلب حمایت دولت درصدد احیای این تعاونی ها است.

حسن نوری افزود:در همین راستا بیش از 80هزار نفر ساعت آموزش برای تعاونی ها از سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی ارائه تسهیلات به افراد در حوزه گیاهان دارویی را از طریق صندوق کارآفرینی را از جمله کارهای این وزارت خانه برای اشتغال زایی عنوان کرد و گفت : در راستای حمایت از این طرح به ازای هر نفر 3 میلیون تومان تسهیلات کشت گیاهان دارویی پرداخت می‌شود تا به افزایش اشتغال و همچنین کاهش آسیب به طبیعت کمک شود.

نوری همچنین به وضعیت اشتغال در استان اشاره کرد و افزود: میزان بیکاری در استان حدود 11.3 درصد بود که در تلاش بوده تا میزان بیکاری در استان کاهش یابد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان میزان اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی استان را بالاتر از میانگین کشوری عنوان و خاطر نشان کرد : در شرایطی که میزان اشتغال در بخش کشاورزی کشور به‌طور میانگین 16 درصد است، این اشتغال در بخش کشاورزی استان به 40 درصد می‌رسد.

نوری همچنین به اشتغال استان در بخش صنعت اشاره کرد گفت: بر اساس آمارها در این بخش کمی از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

گفتنی است: خراسان شمالی رتبه آخر کشوری در اشتغال بخش خدمات را دارد.

نوری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد حوادث کار در استان نیز گفت: در پنج ماهه امسال 38 مورد حوادث کار رخ داده که میزان و شدت آن‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.