اصفهان؛

اصفهان مرکز اقامتگاه بوم گردی کشور

استان اصفهان با 70 اقامتگاه، مرکز اقامتگاه بوم گردی کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول بوم گردی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: 70 اقامتگاه بوم گردی در استان ایجاد شده که 42 باب درخوروبیابانک است.
مهدیه لطفی افزود تسری اقامتگاه ها ازشرق به غرب استان و ساخت 11 اقامتگاه بوم گردی در روستای خفر و یک اقامتگاه بوم گردی در سطح بالای کیفی در روستای ونک شهرستان سمیرم از برنامه های در دست اجرا است.
مهدیه لطفی گفت: تا پایان امسال اقامتگاه های بوم گردی اصفهان به 100 باب می رسد.
او با اشاره به اینکه خشکی زاینده رود به اکو توریسم استان اصفهان ضربه زده است افزود: چهار منطقه زاینده رود، کوه صفه، ناژوان و آثار تاریخی باید مکان های اکوتوریسمی شهر اصفهان است.
مهدیه لطفی با اشاره به اینکه اصفهان شهری مناسب برای توریسم و گردشگری است افزود: تبلیغات برای اطلاع رسانی جاذبه های طبیعی در اصفهان به شدت ضعیف است و گاهی تابلوهای هدایت شونده وجود ندارد و 15درصدگردشگران از نبود امنیت فردی و اجتماعی بخصوص در مناطق اطراف شهر ناراضی هستند.
او نبود اصول بهداشتی، مواد غذایی بهداشتی اقامتگاه و مهمان پذیر را از موانع رشد اکوتوریسم اصفهان عنوان کرد و گفت: توسعه بازار طبیعت گردی، ایجاد فرصت شغلی، اولویت به جوامع محلی، کاهش آثار منفی در ورود توریست ها، طیف بندی استان از نظر توان طبیعت گردی مواردی است که می تواند به رفع چالش ها کمک کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار