ساری ؛

تاسیس 120واحد و اقامتگاه‌ بوم‌گردی در کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به مصوبه بیش از هزار منطقه گردشگری از تاسیس ۱۲۰ واحد و اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مرتضی رحمانی موحد درآمل با اشاره به برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تعداد مناطق نمونه گردشگری, اظهار داشت: این سازمان در برنامه آتی افزایش تعداد مناطق نمونه گردشگری به هیچ وجه در دستور کار ندارد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از هزار منطقه گردشگری مصوب داریم که شاید از این تعداد، کمتر از 100 منطقه قابل اجرا نیست، گفت: تعداد منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور حدود 35 نمونه گردشگری است که تعداد کمتر از 100 عدد آن نیز قابلیت عملیاتی شدن دارند.

رحمانی‌موحد در امر اقامتگاه‌ها و واحدهای بوم‌گردی در کشور از تاسیس 120 واحد در کشورمطرح کرد و گفت: این واحدها و اقامتگاه‌ها با دستورالعمل و استاندارد مشخصی که به مسئولان آنها ابلاغ شده، درجه‌بندی و فعالیت دارند.

رئیس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر کشور با بیان اینکه مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی از نعمت‌های بسیار زیبایی بهره‌مند است تا عاملی جهت جذب توریست و گردشگران به این استان شود، تصریح کرد: این استان می‌تواند در زمینه بوم‌گردی و توسعه اماکن اقامتی و تفریحی می‌تواند رشد ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار و نقش آن در تعداد سفر آن را خارج از حیطه کاری سازمان گردشگری بیان کرد و گفت: در مورد افزایش احتمال، در همه دنیا لوازم مختلفی برای رفت و آمد در سفر تعریف شده است و افراد با هواپیما، راه‌آهن، اتوبوس و وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند.

رحمانی‌موحد با تاکید براینکه به دنبال این مهم هستیم که بحث مسافرت از یک منطق و هماهنگی لازم برخوردار باشد و همه دستگاه‌ها با هم هماهنگ بوده تا مردم دچار سر در گمی نشوند، اظهار داشت: باید همه با هم در ایجاد مسافرت‌های مطمئن و ایمن با خرج معقول دست به دست دهیم.

وی با بیان اینکه هر وسیله نقلیه‌ای برای حمل و نقل باید از توجیه اقتصادی لازم برخوردار باشد، گفت: وقتی شرایط اقتصادی برای یک شرکت حمل و نقل مناسب نباشد قیمت‌هایش استاندارد، مناسب نبوده و به ناچار در فرآیند اقتصادی دست به افزایش برای جبران زیان‌ها می‌زند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تاسیس ، گردشگری ، کشور ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.