ساری ؛

مراسم شب وداع و تشييع پيکر شهيد حافظی در آمل

فرماندار ويژه آمل از مراسم شب وداع و تشييع پيکر "بيژن حافظي" شهيد احراز هويت اين شهرستان پس از 34 سال جاويدالاثر در آمل خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از ساری ، احمد منفرد با بيان اينکه هويت شهيد بيژن حافظي به عنوان شهداي گمنام اين شهرستان پس از 34 سال مفقودي در بهشت‌زهرا تهران مشخص شد، يادآور شد: اين شهيد در سال 90 به عنوان شهيد گمنام به همراه ديگر شهدا در گلزار شهداي تهران به خاک سپرده شد.

وي ادامه داد: پس از انجام آزمايشات مختلف DNA در تهران و با توجه به دريافت آزمايش DNA از خانواده شهداي مفقودالجسد نتايج به‎دست‎آمده پس از تطبيق لازم در داخل و خارج کشور حاصل شد تا هويت شهيد بيژن حافظي اعلام شود.

منفرد با تاکيد براينکه خانواده شهيد پس از پذيرفتن نتايج حاصل از آزمايش‌هاي DNA متقاضي جابه‌جايي پيکر شهيد از تهران به گلزار شهداي امامزاده ابراهيم (ع) آمل شدند، ابراز داشت: انتقال و تشييع پيکر اين شهيد پس از کسب مجوزهاي شرعي از سوي نمايندگي ولي‌فقيه ارتش جمهوري اسلامي مورد موافقت قرار گرفت.

فرماندار ويژه آمل عنوان کرد: مراسم شب وداع شهيد احراز هويت "حافظي" سيزدهم دي‌ماه با حضور مردم و مسئولان آمل در آستانه امام زاده ابراهيم(ع) و بعد از نماز مغرب و اعشاء برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه مراسم تشييع و خاکسپاري اين شهيد بزرگوار در روز دوشنبه از سپاه ناحيه آمل آغاز و تا گلزار شهداي امام‌زاده ابراهيم(ع) است، افزود: شهيد بيژن حافظي سرباز وظيفه از لشکر 30 ارتش جمهوري اسلامي ايران در گرگان بود که در تاريخ سوم آبان سال 1359 بين آبادان و ماه‌شهر توسط نيروهاي بعثي اسارت و در سال 60 بدست بعثي‌ها در زندان اسارت به شهادت رسيد.

انتهای پیام/پ



برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
برچسب ها: مراسم ، شب ، وداع ، احراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.