شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کارخانه سیمان شهرری همچنان قربانی می گیرد/ به حفظ آثار تاریخی کشور بها دهیم

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید آلودگی هوا و تخریب بنای تاریخی کوه بی بی شهربانو، هر 2 قربانی ادامه فعالیت کارخانه سیمان شهری ری هستند.

کارخانه سیمان شهرری همچنان قربانی می گیرد/ به حفظ آثار تاریخی کشور بها دهیممحمد علی شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تشدید آلودگی هوا و تخریب بنای تاریخی کوه بی بی شهربانو، هر 2 قربانی ادامه فعالیت کارخانه سیمان شهرری هستند که دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر به خروج این کارخانه از پایتخت کمک کنند.

وی تصریح کرد: مقرر شد تا کارخانه سیمان به طور کامل از پایتخت خارج شود، اما به دلیل مهیا نبودن ساز و کار های لازم، تنها چند فاز این کارخانه از فعالیت خارج شده است.

شاعری ادامه داد: استفاده مکرر این کارخانه از دستگاه های لرزاننده به برخی از نقاط بنای تاریخی کوه بی بی شهربانو آسیب رسانده است که اگر هر چه سریعتر فکری به حال این معضل نشود به طور حتم باید انتظار تخریب کامل این بنا را داشته باشیم.

وی افزود: البته تصمیماتی مبنی بر خروج کارخانه از پایتخت اتخاذ شد، اما به دلیل اینکه نمی توان نیروهای مشغول به فعالیت را از کار بیکار کرد و سود دهی این کارخانه را نادیده گرفت، دستگاه های اجرایی در انتظار فراهم سازی زیر ساخت های خروج این کارخانه با در نظر گرفتن تمامی جوانب هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون مکاتبات زیادی در خصوص کنترل کاهش آلودگی و تخریب بنای تاریخی شده است، اما به نظر می رسد اجرای خروج کامل کارخانه از پایتخت زمان بر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار