افزایش بارندگی‌ها نسبت به پارسال؛ منابع آب همچنان در بحران

آمارها نشان می‌دهد میانگین بارندگی در کشور 25 درصد بیشتر از پارسال شده، اما این به معنای بهبود وضع منابع زیر زمینی نیست.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل دفتر مطالعات منابع آب ایران در بوشهر گفت: در 11 ماهی که از سال آبی 95- 94 گذشته، به طور میانگین 236 میلیمتر باران در کشور باریده که نشان دهنده افزایش 25 درصد بارش‌ها نسبت به سال آبی پیش است.

 رضا راعی افزود: براساس آمار 45ساله، میانگین بارش در کشورمان 241 میلیمتر است که امسال پنج میلیمتر از این میزان عقبیم و ممکن است تا آخر شهریور یعنی پایان سال آبی جاری، شاهد این مقدار بارش باشیم و به میانگین بلند مدت برسیم.

 وی ادامه داد: باید در نظر گرفت افزایش بارش‌ها در حالی صورت گرفته که سال گذشته آبی بارندگی در کشور بسیار کم بود و میانگین بارش به 189 میلیمتر رسید.

راعی درباره بارش‌ها در استان بوشهر نیز گفت: میزان بارندگی در این استان 226 میلیمتر بوده که 55 درصد بیش از سال گذشته و 14 درصد کمتر از میانگین بلندمدت بوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات منابع آب ایران تاکید کرد: نباید دلخوش به افزایش بارش‌ها بود، چرا که منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی مان همچنان در مرحله بحران شدید هستند و با این بارش‌ها، از بحران در نمی‌آیند.

وی همچنین یادآور شد: وزارت نیرو دو هزار و 726 ایستگاه باران سنجی در کشور دارد که اطلاعات مربوط به بارش‌ها از آنها استخراج و به هواشناسی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.