سفیر جدید چین استوارنامه خود را تقدیم بشار اسد کرد

سفیر جدید چین در سوریه استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهوری این کشور کرد.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) ، بشار اسد روز پنجشنبه 'چی چیان جین' سفیر جدید چین در سوریه را در قصر الشعب به حضور پذیرفت و استوارنامه وی را دریافت کرد. بشار اسد در این دیدار با سفیر جدید چین گفت و گو و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین روز 21 مرداد ماه 'چی چیان جین' را به عنوان سفیر جدید این کشور و جایگزین 'وانگ کجیان' معرفی کرده بود.

چین در راستای پررنگ کردن نقش خود در حل بحران سوریه، فروردین ماه سال جاری نیز 'شیه شیائویان' سفیر سابق و دیپلمات کهنه کار خود در ایران را به عنوان فرستاده ویژه اش در امور سوریه انتخاب کرده بود.

این کشور پیشتر اعلام کرده بود که گسترش فعالیت هایش درباره حل مساله سوریه جنبه مادی ندارد و به دنبال منافع خاص در سوریه نیست.

پکن در همین چارچوب دی ماه سال گذشته، میزبان «ولید المعلم» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه و هیاتی به سرپرستی «خالد خوجه» رئیس گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان سوریه» بود.

گفتنی است، «چی چیان جین» سفیر جدید چین در سوریه پیشتر سفیر کشورش در کویت بود و به عنوان رئیس بخش آنالیز سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین نماینده چین در سازمان ملل متحد خدمت کرده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار