چین، تصمیم هند را برای استقرار موشک در مرز دو کشور تهدید خواند

چین به تصمیم هند برای استقرار موشک در مرز دو کشور واکنش نشان داد و آن را تهدید دانست.

چین، تصمیم هند را برای استقرار موشک در مرز دو کشور تهدید خواندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از اسپوتنیک، در پی اعلام تصمیم هند مبنی بر تجهیز نیروهای خود در مرز چین به موشک‌های براهموس BrahMos، وزارت دفاع چین از دهلی نو خواست آرامش خود را حفظ کند. 

سالها اختلاف های ارضی میان چین و هند در امتداد خطوط مرزی دو کشور در منطقه تبت به مرحله جدیدی رسیده است. چین بر حدود 25 هزار مایل مربع از اراضی تحت حاکمیت هند ادعای مالکیت دارد در حالی که هند نیز می گوید چین چهارده هزار و ششصد مایل مربع از اراضی این کشور را به اشغال خود دارد.

مقامات هند با استناد به اقدام چین در تقویت قوای مرزی خود اعلام کرده اند قصد دارند موشک‌های کروز پیشرفته از نوع براهموس را در منطقه مستقر سازند.

این موشک‌ها از قابلیت پرتاب از کشتی، زیر دریایی،‌ هواپیما یا زمین برخوردارند. 

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین،در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرد :‌« ما امیدواریم طرف هندی گام‌های بیشتری در جهت برقراری صلح و ثبات و آرامش در مناطق مرزی بردارد.»

وی افزود اقدام هند به استقرار این موشکها فراتر از نیازهای دفاعی این کشور محسوب می شود و تهدیدی جدی برای تبت و ایالت یون نان به شمار می رود و برای ثبات منطقه‌ای پیامدهای منفی خواد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار