معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: کاروان‌های سلامت بخش داوطلبان هلال‌احمر به یک‌هزارو 442 نفر درمناطق محروم استان اصفهان خدمت‌رسانی کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا سلیمی اظهار کرد: خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر به آن دسته از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که توسط داوطلبان با اهداف انسان‌دوستی و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی و مادی به‌صورت ارادی، جهت کمک به هم نوعان، آسیب دیدگان و آسیب پذیران جامعه ارائه می‌شود.

وی افزود: اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از ابتدای سال جاری داشته‌اند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سال 12 کاروان‌ سلامت به مناطق شهرستان‌های تیران و کرون، فلاورجان، خوانسار، فریدون‌شهر، گلپایگان، نطنز، بادرود، برخوار و لنجان اعزام شدند که در این کاروان‌ها 130 نفر پزشک مشارکت داشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: این کاروان‌ها با ارائه خدمات درمانی به مردم در مناطق محروم استان حضور داشتند و با ویزیت رایگان به یک‌هزار 442 نفر خدمت‌رسانی کرده‌اند که آخرین کاروان سلامت در اواسط مردادماه به کار خود پایان داد.

سلیمی بیان کرد: انجام پروژه‌های داوطلبی با ارائه خدمات حمایتی، درمانی و بهداشتی به ارزش مبلغ 180 میلیون تومان از کارهای مهم خدمات داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بود که از طریق مشارکت این افراد انجام گرفت.

این مسؤول اضافه کرد: پروژه‌های داوطلبی شامل اهدای تجهیزات به بانک امانات، پایگاه‌های امدادی و دیگر کمک‌ها بود، از طرح‌های دیگر خدمات داوطلبان می‌توان به همای رحمت اشاره کرد که در ماه مبارک رمضان سال جاری انجام شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در رابطه با طرح همای رحمت گفت: در این خدمت داوطلبان، توزیع 6 هزار و 577 بسته غذایی و پهن 100 سفره مهربانی در روستاهای محروم انجام شد که ارزش این خدمات 910 میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر در این بخش جذب حامیان و خیرین را دارد و برای کسانی که می‌خواهند کار خیری در این زمینه انجام دهند، این بستر فراهم است و می‌توانند کمک‌های خود را در قالب حمایت از بیماران در بخش دارو و درمان به حساب‌های هلال‌احمر واریز کنند.

سلیمی در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مالی از ابتدای سال در جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: از ابتدای سال تابه‌حال حدود 300 میلیون تومان از کمک‌های مردمی به‌حساب هلال‌احمر واریز شد که این کمک‌ها با مشارکت 41 نفر حامی انجام شده است.

وی درباره طرح سلامت یار افزود: این طرح در 10 بیمارستان سطح کشور به‌صورت آزمایشی در حال انجام است که در استان اصفهان با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان عیسی ابن مریم (ع) در حال اجرا است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اضافه کرد: در طرح سلامت یار، داوطلبان پس از گذراندن مراحل آموزشی با هماهنگی‌های مربوطه، در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند و افراد کار خدمت‌رسانی را در بیمارستان انجام می‌دهند که تاکنون 164 بیمار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی در پایان تأکید کرد: پزشکانی که می‌خواهند به‌صورت داوطلبانه خدمت‌رسانی انجام دهند، می‌توانند به شعب سراسر هلال‌احمر در استان اصفهان مراجعه کنند.

سلیمی تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در بحث ساخت چند پایگاه امداد و نجات نیاز به کمک خیرین دارد که اگر این افراد برای حمایت‌های مختلف به هلال‌احمر مراجعه کنند، این مشکل حل خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار