کشف دوباره نقص فنی در هواپیماهای دریم لاینر شرکت بوئینگ

بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، همگی موتورهای نصب شده بر روی هواپیماهای دریم لاینر شرکت اِی ان اِی دارای نقص فنی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی ژاپن، ناوگان بوئینگ 787 خود را بعد از کشف نقص موتوری، از خطوط هوایی خارج کرد. این یکی دیگر از جدیدترین مشکلات هواپیمایی بوئینگ است که مطرح می شود. 

تصمیم شرکت هواپیمایی اِی ان اِی برای تعویض یک قطعه موتوری، که احتمالا بر روی هر 50 هواپیمای دریم لاینر نصب شده است، آخرین نقص از مجموعه نقص های این هواپیمای کم مصرف می باشد. هواپیمای دریم لاینر بوئینگ 787 پروازهای خود را با سه سال تاخیر از اواخر 2011 آغاز کرد. 

روزنامه نیکِی گزارش داد انتظار می رود زمین گیر شدن این هواپیماها، تا آخر ماه جاری میلادی باعث شود دست کم 350 پرواز در مسیرهای شرکت، لغو شود. روز جمعه این شرکت، 9 پرواز خود را لغو کرد که بر 3 هزار مسافر تاثیر گذاشت و حدود 414 هزار پوند از درآمد شرکت را کاهش داد.

شرکت مسافربری اِی ان اِی، بزرگ ترین دارنده هواپیماهای دریم لاینر است و هواپیمایی ژاپن که رقیب آن محسوب می شود، 30 فروند از این هواپیما را در اختیار دارد. اما نوع موتور آن ها متفاوت است. 

این مشکل هنگامی مشخص شد که مهندسان اِی ان اِی و بوئینگ در حال بررسی علت رویداد ماه فوریه بودند. در ماه فوریه، یکی از هواپیماهای دریم لاینر که از فرودگاه کوالالامپور پرواز کرده بود، مجبور شد پس از یک ساعت، بابت گرم شدن بیش از حد موتور خود به فرودگاه برگردد. بررسی ها نشان داد که تیغه های توربین با فشار متوسط موتور این هواپیما، آسیب دیده اند. 

رولز رویس، سازنده این موتورها می گوید به هواپیمایی های دیگر که از همان نوع موتور استفاده کنند اطلاع داده است و اعلام کرده تا پایان سال، قطعه رفع مشکل شده را تولید خواهد کرد. رولز رویس اعلام کرد با اِی ان اِی همکاری نزدیکی دارد تا تاثیر این مشکل بر ارائه خدمات توسط شرکت هواپیمایی را به حداقل برساند. 

سخنگوی شرکت بوئینگ در توکیو اعلام کرد: «ما در جریان این وضعیت قرار داریم و با اِی ان اِی و رولز رویس همکاری خواهیم کرد تا مشکل برطرف شود و تاثیری بر هواپیماهای مشغول به کار نگذارد.»

دریم لاینر در چند سال ابتدایی فعالیت خود، با یک سری مشکل روبه رو بوده است که شامل نشتی سوخت، آتش گرفتن باتری، مشکل سیم کشی، مشکل رایانه ای و شکستن پنجره کابین خلبان است.
دریم لاینر ژاپنی در خطرناک ترین وضع خود در ژانویه 2013 مجبور شد پس از به صدا درآمدن آژیر دود در کابین خلبان، فرود اضطراری انجام دهد.
 
قرار بود ارائه تجاری دریم لاینر در اکتبر سال 2011 آغاز عصر جدیدی در پروازهای تجاری باشد. این هواپیماها که از فیبر کربن و مواد سبک وزن دیگر ساخته شده اند، نسبت به هواپیماهای دیگر، 20 درصد سوخت کمتر مصرف می کنند و هزینه نگهداری آن ها 30 درصد ارزان تر است. طراحی آن نیز به گونه ای است که برای سفرهای متوسط و طولانی، راحت باشد.
 
شرکت بوئینگ تا ماه پیش تعداد 1161 سفارش برای دریم لاینر خود دریافت کرده است و 445 فروند آن را تحویل داده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار