وزیر بهداشت؛

دفاع از جامعه پزشکی حمایت از سلامت مردم است

وزیر بهداشت گفت: دفاع از جامعه پزشکی به منزله حمایت از سلامت جامعه است که همه باید از این سرمایه ملی حراست کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروسازدر مشهدافزود:بخشی از گروههای مرجع جامعه را اساتید و پزشکان تشکیل می دهند که بی حرمتی به آنان نتیجه ای جز سلب اعتماد مردم ندارد.

وی گفت: بر اساس نظر سنجی های وزارت اطلاعات، صداو سیما ، سازمان ملی آمار و وزارت کشور؛ پزشکان با وجود حاشیه های موجود، دررتبه دوم و سوم اعتماد مردمی قرار دارند با این حال در رسانه ها کمتر از بطن مردم مورد توجه قرار می گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حادثه ای که روز پنج شنبه در طبس به دلیل محبوس شدنش در آسانسور رخ داد گفت: با وجود اینکه با پای خودم از آسانسور خارج شدم ولی شبکه های اجتماعی مطالب را به شکل دیگری منعکس کردند که بسیار هم مخاطب داشت ومتاسفانه گاهی آنتن در اختیار رسانه ها اجتماعی قرار می گیرد و از کاه کوه می سازند.

قاضی زاده با اشاره به اعتبارات طرح تحول نظام سلامت در بودجه امسال تصریح کرد:با اصلاح بودجه در مجلس شورای اسلامی پرداخت 80 هزار میلیارد ریال بدهی وزارت بهداشت به بیمه ها و بخش خصوصی میسر شد که ان شاء الله سازمان مدیریت و وزارت اقتصاد و دارایی تلاش می کند این امر درکوتاهترین زمان ممکن محقق شود.

وی تاکید کرد:با توجه به طرح تحول سلامت 21 هزار تخت بیمارستانی را در طول این دولت تحویل خواهیم داد در حالی که در 20سال گذشته هر سال یک هزار و 800 تخت در کل کشور تحویل شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:امیدواریم بیش از گذشته شاهد بهره برداری از فضاهای پزشکی در استان خراسان رضوی باشیم تا جامعه پزشکی بتواند به زائرین و مردم مشهد خدمت رسانی بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام /ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.