مشهد؛

امام جمعه جدید کاشمر معرفی شد

در جلسه شورای اداری کاشمر امام جمعه جید کاشمر معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان رضوي در این جلسه گفت گفت: رويکرد، مديريت و اصول مديريتي ائمه جمعه بايد همواره مبتني بر شناخت دقيق و صحيح از منطقه باشد و د ر آن مسير گام بردارند.

حجت الاسلام معادي با تأکيد بر اين که ائمه جمعه با شناخت دقيق از همه گروه ها و جريانات در داخل و خارج شهر و توطئه هاي دشمنان بايد در راستاي معرفي آن به مردم گام بردارند افزود: امروز تلاش دشمنان بر اين است که به ما دوست معرفي مي کنند و دوستان ما را دشمن معرفي مي کنند و از اين طريق به دنبال بدبين کردن مردم نسبت به مجموعه نظام و دولت هستند.

وي با اشاره به اين که امام جمعه بايد جريان شناس و آينده نگر باشد تا بتواند مرزباني فرهنگي را در مسئوليتي که به او سپرده شده است انجام دهد تصريح کرد: امام جمعه در حقيقت امام همه مردم و حتي همان افرادي است که به نماز جمعه نمي آيند؛ امام جمعه، امام روحانيت، بسيج، سپاه، نيروي انتظامي و همه نهادهاي دولتي، مجلسي ها و قوه قضائيه است لذا بايد در خطبه هايي که ايراد مي کند بايد همه اين نهادها را مد نظر داشته باشد.

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان با اشاره به برخي شيطنت ها که سعي مي کنند در ميان ارکان نظام تفرقه و اختلاف ايجاد کنند يادآور شد: نهاد امامت جمعه در حقيقت جداي از دولت و دولت جداي از مجلس نيست؛ اگر چه ممکن است نقد و حرف هايي به يکديگر داشته باشند اما در واقع يک مجموعه در نظام هستند که تلاش مي کنند با هم پوشاني و هم افزايي مجموعه نظام به اهدافش دست يابد.

وي با تقدير از زحمات و خدمات امام جمعه سابق کاشمر ابراز داشت امام جمعه جديد کاشمر نيز يک روحاني شناخته نشده براي مردم اين شهرستان نيست؛ چرا که حجت الاسلام طباطبايي سال ها در اين شهر زندگي کردند و مردم متدين بومي آشنايي کامل دارند.

فرماندار کاشمر نيز نهاد مقدس امامت جمعه را يک نهاد معنوي گسترده و همانند پدري مهربان براي تمامي سلايق شهرستان دانست و گفت:با ارتقاي فکري در طول اين سال ها که در کاشمر انجام شده، مردماني اهل اعتدال، عقل گرا، پرتلاش و سياست ورزاني حکيم هستند که اميدواريم با حضور امام جمعه جديد وحدت شهرستان ارتقاي بيشتري پيدا کند.

محمد حسن فرهادي با بيان اين که همه ما بايستي در جهت منويات رهبر فرزانه انقلاب و دولت يازدهم خدمات موثري را در خدمت به مردم ايفا کنيم اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه ادارات شهرستان با تمامي وجود در راستاي ارائه خدمات به مردم تلاش مي کنند و در اين فرصت اندک، مجال بيان خدماتي که در طول سه سال اخير توسط دولت يازدهم انجام شده وجود ندارد.

گفتني است حجت الاسلام سيد کاظم طباطبايي به عنوان چهارمين امام جمعه کاشمر در ميان استقبال مسئولان دستگاه هاي اداري و دولتي، روحانيون و علماي حوزه هاي علميه برادران و خواهران، خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران و اقشار مختلف مردم متدين و انقلابي شهرستان وارد کاشمر شد و با حضور بر گلزار شهداي مدفون شده در جوار زيارتگاه امامزاده سيد حمزه(ع) با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهيدان اداي احترام کرد و به زيارت امامزاده سيد حمزه مشرف شد و پس از قرائت حکم مسئوليتش به ايراد نخستين نماز جمعه در کاشمر پرداخت.

انتهای پیام//م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.