تبریز؛

حمایت از 74 هزار روستایی نیازمند در آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی گفت: 35 هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد با جمعیتی بالغ بر 74 هزار نفر در روستاهای محروم آذربایجان شرقی سکونت دارند.

حسین دشتی  در گفت‌وگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛افزود: 69 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 135 هزار مددجو، تحت حمایت کمیته امدادآذربایجان شرقی هستند.

وی اضافه کرد: 40 هزار خانوار تحت حمایت دارای زن سرپرست خانوار هستند که 67 درصد از کل جمعیت مددجویان را شامل می‌شود.

دشتی گفت: بانوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان‌شرقی توانمندی‌های بسیار بالایی دارند که با افزایش اعتماد به ‌نفس بین آن‌ها می‌توان بانوان سرپرست را به یک عنصر و مولد مفید در جامعه کنونی تبدیل کرد و این زنان نقش بسزایی در خانواده‌ دارند.

دشتی افزود: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد ارتقای فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش است تا با سلامت زیستی، روانی، اجتماعی مددجویان تحت حمایت از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری گردد.

وی یادآور شد: تأمین هزینه‌های درمان، مسکن، تحصیل فرزندان، ازدواج و جهیزیه، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، خودکفایی و اشتغال تا رسیدن به توانمندسازی و استقلال خانواده اقدام می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در ادامه گفت: 6 درصد از مددجویان به علت طلاق و 4 درصد به علل بدسرپرستی، زندانی، سرباز، فراری بودن زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته‌اند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای 38 هزار طرح‌ خودکفایی توسط این نهاد خبر داد و گفت: افراد با طرح خودکفایی فعال می‌توانند هزینه‌های اشتغال‌زایی خودشان را با طرح‌های اشتغال تأمین کنند.

وی بابیان اینکه بانوان با دریافت 100 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی توانسته‌اند برای خود اشتغالزایی کنند،گفت: بانوان توانای استان در حال فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های صنایع دستی همچون خیاطی، قالی، آرایشگری گلیم‌بافی، عروسک‌سازی و سایر طرح‌های اشتغال فعالیت می‌کنند که خود بیانگر ایفای نقش کمیته امداد در بهبود وضعیت اقتصادی آنها است.

وی با بیان اینکه رویکرد این نهاد اشتغالزایی و توانمند نمودن مددجویان تحت حمایت است ،گفت: اشتغالزایی از بارزترین رویکردهای این نهاد است که در بهبود وضعیت معیشتی، حمایتی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت نقش مهمی دارد.

مدیرکل کمیته امداد گفت: در سال گذشته بیش از 9 هزار زن سرپرست خانوار دارای فرزند در خانه و بیش از 2 هزار زن سرپرست خانوار حایز شرایط ازدواج مجدد از خدمات مشاوره و برنامه‌های آموزش خانواده کارشناسان و مشاوران کمیته امداد استان بهره‌مند شدند.

دشتی اضافه کرد: 35 هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد با جمعیتی بالغ بر 74 هزار نفر در روستاهای محروم استان سکونت دارند.

وی بابیان اینکه سه هزار و 500 نفر از مددجویان در معرض آسیب اعتیاد هستند و گفت: در سال‌ جاری با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد برگزار شد.

وی تصریح کرد: 17 هزار دانش‌آموز و دو هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد بابیان اینکه این کمیته با ارائه خدمات کمک هزینه تحصیلی و تربیتی به دانش‌آموزان دانشجویان و تقویت بنیه تحصیلی آنها از عمده فعالیت‌های فرهنگی این نهاد است.

دشتی با اشاره به 8 هزار حامی چتر حمایتی خود را بر 15 هزار و 500 فرزند خانواده نیازمند طرح محسنین گسترانیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار فرزند دانش‌آموز بدون حامی هستند.

وی با اشاره به اینکه 345 نفر از خیران استان، ماهانه به مددجویان نیازمند تحت حمایت این نهاد کمک می‌کنند، گفت: خیران ماهانه به طور میانگین 5 میلیارد تومان از طریق صدقه، اکرام، محسنین و سایر طرح‌های کمیته امداد استان برای افراد تحت پوشش این نهاد مساعدت می‌کنندوی درپایان ازافتتاح پنجمین شعبه قرض الحسنه ولایت درروزهای کنونی دراستان آذربایجان شرقی را خبرداد.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار