تبریز؛

نامعلوم بودن علت دقیق آتش سوزی بیمارستان رازی

بالاخره معلوم نشد چه کسی ته مانده سیگار روشن را در انبار پتو و وسایل بخش لقمان بیمارستان رازی تبریز جا گذاشته است.

نامعلوم بودن علت دقیق آتش سوزی بیمارستان رازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طبق پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران از مسئولین استانی  و بنا به گفته های معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردار تبریز و کادر بیمارستان  ته سیگاری روشن ، عامل آتش سوزی در بیمارستان رازی اعلام شده است .

سوال این است که آیا امکانات موجود در بیمارستان  و سیستم های دوربین مدار بسته این امکان را ندارد تا  علت اصلی این حادثه و این که چه کسی در انبار پتو و وسایل بخش لقمان رازی ته مانده سیگار را عمدا یا سهوا روشن گذاشته،مشخص کند.

این جواب قانع کننده ای برای خبرنگار باشگاه خبرنگاران نبود تا اینکه طی مصاحبه تلفنی بامدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی علت حادثه را جویا شدیم وی نیز علت حادثه را بی احتیاطی و انداختن ته سیگار در انبار پوشاک عنوان کرد و افزود : بی احتیاطی و انداختن ته سیگار در انبار پوشاک و  فضای بسته  این محدوده  علت این حادثه است .
 
ساعی با اشاره به اینکه تمام ساختمانها باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنند افزود: با توجه به محدودیت مالی و اعتباری و کمبودنیرو ،امکان نظارت در تمام واحدها نیست و وظایف سازمان مدیریت بحران نیست که در این گونه موارد به تمامی بیمارستان ورود کند تا از امکانات موجود در بیمارستان اگاهی یابد چراکه تجهیزات موجود در بیمارستان  به عهده عوامل موجود آن بیمارستان می باشد که از وظایف ما خارج است.

وی  گفت: رسالت  اصلی مدیریت بحران  هدف گذاری  و برنامه ریزی دقیق است .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردار تبریز نیز گفت: در این حادثه که ساعت 1:37 بامداد امروز، اتفاق افتاد، یکی از بیماران که به علت عفونت تحت درمان بوده، دچار خفگی ‌شد و علی‌رغم اقدامات احیائی، جان خود را از دست داد.

جلیل ستاری افزود:  35 نفر از بیماران نیز دچار  دود گرفتگی شدند که تمامی این افراد توسط ماموران تیمهای 3 ایستگاه آتش نشانی تبریز نجات یافته و به فضای باز بیمارستان منتقل شدند که حال همه شان خوب است. 

جلیل ستاری گفت: آتش سوزی در انبار پتو و وسایل بخش لقمان بیمارستان رازی تبریز که 69 بیمار بستری داشت، اتفاق افتاده بود.

ستاری،وسعت آتش سوزی در بیمارستان رازی را محدود عنوان کرد و یادآور شد: این آتش سوزی به دلیل دود غلیظ و فضای محدود و کمبود امکانات استاندارد اطفاء حریق منجر به تلفات جانی شد.  

وی ادامه داد: علاوه بر مصدومان بیمار بستری شده در این حادثه، تعداد چهار نفر از ماموران آتش نشانی نیز دچار مصدومیت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار