ارومیه؛

شکست پروژه ایران هراسی در جهان

خیلی از اقتصاددانان دلیل اصلی رکود اقتصادی حاکم بر کشور را فقدان اطمینان و ابهامی می‌دانند که در فضای سیاسی کشور حاکم شده است مذاکرات هسته‌ای کشور را از زنجیره تحریمها و جنگ نظامی نجات داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش هفته دولت در این شهر با مقایسه دولتهای مختلف در یک دهه اخیر اظهار داشت: در سال 84 دولت نهم همزمان با اجرای سند چشم انداز بیست ساله نظام برسر کار آمد که بسیاری از شاخص‌ها در پایان هشت ساله این دولت نشان از عدم موفقیت در اجرای این سند دارد.

شهیندخت مولاوردی تصریح کرد: در دوران دولت دهم شاهد رونق بی‌سابقه بازار نفت بودیم اما تورم 11 درصدی که تحویل دولت نهم شده بود را به 43 درصد رساند و رشد اقتصادی مثبت 6 به منفی 6 رسید، اندوخته صندوق ذخیره ارزی کشور تقریبا صفر شد، ارزش پول ملی در برابر ارز خارجی به یک سوم کاهش پیدا کرده و قدرت خرید مردم به یک چهارم کاهش یافت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: از سوی دولت دهم، 400 هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام و 580 هزار میلیارد تومان بدهی، تحویل دولت یازدهم شد و در واقع دولت یازدهم میراث دار رکود و تورم بی سابقه‌ای شد که بعد از جنگ جهانی دوم بی‌نظیر بوده و همگان این وضعیت را ناشی از بن بست کشور در عرصه سیاست داخلی و خارجی می‌دانستند.

مولاوردی افزود: امروز شعار دولت یازدهم ایجاد آرامش در سیاست و آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ از طریق نجات اقتصاد و احیای اخلاق و تعامل سازنده و مؤثر با جهان است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: هراسی ، جهان ، اقتصاد ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.