کرمانشاه؛

افتتاح واحد سیلوی ذخیره سازی گندم

در هفته دولت یک واحد سیلوی ذخیره سازی گندم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ در هفته دولت یک واحد سیلوی ذخیره سازی گندم با ظرفیت نگهداری 12000 هزار تن گندم در زمینی به مساحت 10000متر مربع و با اشتغالزایی 5 نفر بصورت مستقیم و 13 نفر بصورت فصلی در شهرستان جوانرود کلنگ زنی شد .

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه گفت : شهرستانهای جوانرود و ثلاث باباجانی از جمله شهرستانهای محروم استان هستند که شهرستان جوانرود با ظرفیت تولید میانگین 10000 هزار تن گندم در سال و همچنین شهرستان ثلاث باباجانی با ظرفیت تولید 18 هزار تن گندم فاقد سیلوی ذخیره سازی گندم هستند.

حمید بساطی گفت:این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون دریافت هیچگونه وام با سرمایه بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در حال احداث است.

وی هدف از احداث این سیلو کاهش مهاجرت به مرکز استان و ترغیب کشاورزان منطقه با افزایش عملکرد ، گندم تولیدی با کیفیت خود و ذخیره سازی آسان و کاهش هزینه ها حمل و نقل عنوان کرد.

شهرستان جوانرود با 120 هکتار زمین آبی و 7550 هکتار زمین دیم قابلیت تولید سالانه 12600 تن گندم با کیفیت را داراست که متاسفانه با وجود این ظرفیت تولید ، تا کنون هیچگونه سیلوی ذخیره سازی در این شهرستان احداث نشده است


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، افتتاح ، سیلو ، ذخیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار