بجنورد؛

رشد 15درصدی مصدومین ناشی از تصادفات

تعداد مصدومین ناشی از تصادفات در محورهای خراسان شمالی 15درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرکل پزشکی قانونی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت:در 5ماهه نخست امسال 2هزار و 13مورد مصدوم ناشی از تصادفات جاده ای به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هزار و 700مصدوم بوده 15درصد رشد داشته است.

بابک سلحشور در مورد فوتی های ناشی از تصادفات در محورهای استان نیز افزود:این فوتی ها 71 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین شکایت از کادر درمانی مربوط به بخش زنان و زایمان و بعد جراحی های عمومی و داخلی است ، افزود:در این مدت 12پرونده در مورد قصورپزشکی به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع شده که 4مورد منجر به محکومیت کادر درمان شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17درصد رشد داشته است.

وی گفت:در بحث آزمایشگاه نیز هزار و 24مورد آزمایش در بخش های تعیین مواد مخدر،الکل و وجود الکل خونی و غیره انجام شده که نسبت به سال گذشته 26درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان درمورد معاینات ساده انجام شده در مردان و زنان و تعیین سن و جنس نیز گفت:در 5ماهه امسال 10هزار و 989مورد معاینه انجام شده که نسبت به سال گذشته 6درصد رشد داشته است.

سلحشور با اشاره به مرگ های مشکوک و شکایت دار و مرگ هایی که در معابر و زندان ها و مراکز بهزیستی رخ داده است ،گفت:241مورد متوفی در بحث متوفیات مشکوک به پزشکی قانونی ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدمنفی 3درصدی داشته است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.