بجنورد؛

فعالیت بیش از 10 هزار طرح اشتغال در مناطق محروم

۱۰ هزار و 400 طرح اشتغال برای مددجویان مناطق محروم در کمیته امداد (ره) استان فعال است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از بجنورد ، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان بابیان این که این طرح ها در مناطق محروم به صورت فنی، علمی ، تخصصی و متناسب با اصالت مددجویان ایجاد شده است گفت: بیش از هفت هزار طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد در مناطق محروم و روستایی برای ارایه خدمات و رسیدگی ، ایجاد اشتغال و کاهش محرومیت اجراشده است .

اهرابی افزود : ۲۸ هزار و۷۰۰ نفراز مددجویان این نهاد در مناطق محروم استان ساکن هستندکه کمیته امداد درتلاش است در راستای ارتقاء سطح زندگی مددجویان ساکن در این مناطق، طرح های اشتغال متناسب با پتانسیل موجود درمنطقه را اجراکند.

وی بااشاره به اینکه بیش از۲۸۰ طرح کسب و کار اقتصادی در سال جاری اجرا شده است، گفت: از این تعداد ۱۷ طرح در زمینه کارانگیزی، ۴۲ توان افزایی، ۲۲ خودکفایی و ۲۰ طرح تبدیلی برای مددجویان ایجاد شده است که حدود ۲۵ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات قرض الحسنه بانکی برای ۱۹۵ طرح و مابقی طرح ها از محل اعتبارات امدادی تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تسهیلات اشتغالزایی را مشاغل دامداری، کشاورزی، حمل و نقل ، صنایع دستی ، شیلات ، فعالیت های صنف و صنعتی اعلام کرد وگفت: امسال ۲۲ میلیارد تومان از منابع بانکی وامدادی برای ایجاد اشتغال مددجویان اختصاص یافته است.

وی طرح های اجرا شده در این مناطق را شامل طرح های زراعی،باغی،گلخانه ای،پرورش دام سبک وسنگین،طیور، زنبورداری، پرورش آبزیان، فرش وگلیم ،صنایع دستی، فعالیت های صنعتی ومعدنی،حمل ونقل بیان کرد .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.