معاون حقوقی سازمان اوقاف عنوان کرد:

نیمی از موقوفات کشور در تصرف زمین‌خواران است

حجت الاسلام حاتمی گفت: هرچه فریاد زدیم نه دولت شنید و نه مجلس! نیمی از موقوفات کشور در دست تصرف است، ما از حاکمیت انتظار داریم که ما را در بحث موقوفات به طور جدی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری اولین همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی که صبح امروز هشتم شهریور برگزار شد، اظهار داشت: این همایش برای رصد سه دستگاه سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان مراتع و جنگل های کشور و سازمان ثبت و اسناد کشور 10 و 11 شهریور سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی افزود: موضوع زمین در کشور ما بسیار مهم بوده و بسیاری از املاک کشور موقوفات هستندکه مالکیت آن ها در اختیار ولایت فقیه است. در این بخش سازمان ثبت اسناد و مدارک کشور همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و این همکاری موجب شد تا دست زیاده‌خواهان از این زمین ها کوتاه شود و یک میلیون و سیصد هزار هکتار زمین از دست طمع کاران نجات یافت.

حاتمی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه فقط 500سند برای موقوفات صادر می شد، اما هم اکنون این تعداد به هفت هزار رسیده و بیش از 15 برابر شده است. 

وی ادامه داد: با سازمان جنگل ها نیز همکاری های خوبی داشته ایم و بسیاری از پرونده ها رفع تکلیف شدند. ان شاالله با حضور رییس قوه قضاییه در مشهد همایشی برگزار می کنیم تا این ساختار مستحکم شودو  همچنین در حاشیه این همایش در مشهد تفاهم نامه ای میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان اراضی ملی نیز امضا خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در انتها ابراز داشت:خواهش می کنم رسانه ها به این موضوع بپردازند که آیا سازمان اوقاف وظیفه صیانت از وقفیات را دارد یا اینکه افراد دیگری باید به آن توجه کنند. وظیفه دولت و مجلس چیست؟ هنوز بعد از برگزاری این نشست ها و همایش ها نیمی از موقوفات سند ندارند. ما که هرچه فریاد زدیم نه دولت شنید و نه مجلس. نیمی از موقوفات کشور در دست تصرف است، ما از حاکمیت انتظار داریم که ما را در بحث موقوفات به طور جدی یاری کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار