کایدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«یکتا» روایتگر زنی در فراز و فرودهای جامعه است

مجموعه تلویزیونی «یکتا» با فراز و فرود های شخصیت اصلی، از قصه‌های متعددی تشکیل شده است.

بابک کایدان نویسنده مجموعه تلویزیونی «یکتا» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نگارش و تغییرات داستان اصلی این سریال گفت: طرح و ایده اصلی این مجموعه از طرف بهروز مفید تهیه کننده اثر مطرح شد، و با علیرضا دادرس و آزیتا ایرایی در میان گذاشت و طی دو سال به هسته مرکزی رسیدند و تا به امروز نگارش و بازنویسی‌ها به پایان رسیده است و در پایان با نظر کارگردان شهرام شاه حسینی، تهیه کننده و آقای صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو به تغییر نهایی رسید.
 
وی عنوان کرد: از طرف کارگردان نقطه نظراتی در داستان بود که با کسب اجازه از نویسندگان اصلی کار انجام شد و روی فیلم نامه نهایی دست بردم.
 
نویسنده مجموعه تلویزیونی «خوب، بد، زشت» در خصوص زمان بندی و رسیدن به هسته اصلی قصه «یکتا» بیان کرد: در مدت زمان سه تا چهار ماهه که در اختیار داشتم، با حفظ ساختمان و قصه اصلی سریال «یکتا»، تعدادی از شخصیت‌ها، گره گشایی‌ها و هسته مرکزی را تغییر دادم.
 
کایدان پیرامون محوریت داستانی این سریال بیان کرد: ما از اول قصه ترجیح دادیم با حادثه و بحران شروع کرده و تا آخر هم این وقایع را حفظ کنیم. ما در سیر داستانی «یکتا» می‌بینیم که هرچه جلو تر می‌رویم بحران‌های شخصیت اصلی ما افزایش پیدا می‌کند و با ورود هر شخصیت جدید به داستان، قصه‌ای متفاوت، در کنار هسته اصلی روایت می‌شود.
 
وی تاکید کرد: این مجموعه قصه زنی به نام یکتا است که با وجود موقعیت اجتماعی بالا دچار بحران در زندگی‌اش می‌شود و دوباره بدون پشتوانه از صفر شروع می‌کند.  
 
نویسنده مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» در خصوص پر رنگ بودن قهرمانان زن در فیلمنامه‌های ایرانی گفت: سریال «یکتا» کاری بود که به من محول شده و از ابتدا من آن را ننوشته‌ام. اما ما از مجموعه تلویزیونی «مدینه» تا «کیمیا» و «یکتا»، فیلم نامه‌های قوی و محکمی داشتیم که نقش زنان را در زاویه‌های متفاوت نگاه کردند.  
 
کایدان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این کار در پاییز روی آنتن رود و بعد از آن بازخورد و حرف نهایی را از مردم بگیریم. نیت و هدف اصلی گروه، دید مثبت و احترام به شعور مخاطب و قصه حلال است. تمام تلاش ما بر پایه تبدیل شدن نیت به فعل است و مردم سریال «یکتا» را دوست داشته باشند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار