سیستان وبلوچستان

جایگزینی باغات درجه سه خرما با باغات درجه یک

رییس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از حذف باغات درجه سه خرما خبر داد و گفت: با تدابیری که اندیشیده شده به زودی باغات خرما به باغات درجه 2 یا یک تبدیل خواهند شد.

حذف باغات درجه سه خرما و جایگزینی انها با باغات درجه یکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رضا نجفی در خصوص اینکه وقتی کشوی چاه نیمه را بالا می کشند بهره برداران نزدیک به چاه نیمه آب بیشتری دریافت می کنند تصریح کرد: آب تا زمانی که به آخر نیمروز،زهک، بنجار و هامون می رسد کم میشود که این عمل باعث عدم برابری برداشت آب و در نتیجه برداشت محصول می شود.

وی ادامه داد: تقسیم توزیع لوله آب یکی از بحث های آن عدالت آب است به صورتیکه همه برای کشاورزی به یک اندازه از آب سهم می برند.

وی با اشاره براینکه در حال حاضر 1700 هکتار باغ انگور یاقوتی در سیستان وجود دارد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و پیشرفته بودن محصول انگور یاقوتی از طرح پتانسیل 46 هزار هکتار خدود 20 هزار هکتار برای محصول انگور یاقوتی در برنامه اجرا پیش بینی شده است.

وی در خصوص اینکه کشاورزان پای کار آمده اند و تاکنون حدود 500 هکتار از زمین های آنها احیا و باز سازی شده خاطر نشان کرد: برای باغات خرما نیز این برنامه مد نظر است ضمن اینکه حدود15 هزار هکتار باغات خرما درجه که به دنبال حذف و جایگزینی آنها با باغات درجه یک و 2 هستیم.

وی اضافه کرد: چالش اصلی در سیستان وبلوچستان بسته بندی محصولات زراعی از جمله خرما است که در حال حاضر برای بسته بندی تن ماهی اقدامات خوبی در جنوب استان صورت گرفته شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار