اراک ؛

خروج دیگ های قدیمی کارخانه ایرالکو از مدار

78 دیگ قدیمی ایرالکو در راستای برنامه کاهش آلودگی هوای اراک از مدار تولید خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ عزیز فیلی معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: خطوط قدیمی تولید در ایرالکو یکی از منابع آلایندگی هوای اراک شناخته شده است که طبق برنامه، با خروج این دیگ از مدار تولید، تجهیزات جدید با استاندارد جهانی جایگزین و تولید آلومینیوم از سرگرفته شد.

فیلی گفت: حدود 70 دیگ فرسوده دیگر نیز باید تا پایان فصل پائیز امسال از مدار تولید خارج شود.

وی ادامه داد : قرار است تا پایان سال جاری نیز همه دیگ های خطوط چهار و پنج احیاء جمع آوری و دیگ های جدید با استاندارد جهانی جایگزین شود.

معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی افزود: بر اساس تعهدات شرکت ایرالکو تا پایان سال آینده با بهره گیری از توانایی مهندسان و متخصصان داخلی و خارجی و با استفاده از سرمایه گذاری خارجی دیگ ها و سلول های الکترولیز درپوش گذاری می شود و عملیات مکش گازهای حاصل از الکترولیز به صورت اتوماتیک خواهد بود و در یک محیط بسته ای به سمت مرکز کنترل آلودگی هدایت می شود.

شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) اولین و بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیوم است که در سال 1351 در اراک تاسیس شد و هم اینک به دلیل فرسودگی تجهیزات یکی از منابع آلودگی هوای اراک به حساب می آید .

انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
کارخانه های اراک کار میکنن،