اهواز؛

2 واحد مرغداری و پرورش بلدرچین در گتوند افتتاح شد

2 واحد مرغداری و پرورش بلدرچین با حضور کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و معاون فرماندار گتوند در روستای دشت بزرگ بخش عقیلی این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن تاجوند مدیر جهاد کشاورزی گتوند گفت: طرح تولیدی پرورش بلدرچین 15هزار قطعه ای مولد گوشتی و تخم گذار با اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال ساخته شده ،که یک میلیارد و 500 میلیون ریال آن آورده و مابقی طرح از محل تسهیلات بانکی مشاغل کوچک جهاد کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه تمام مرغ و بلدرچین تولیدی در شهرستان به کشتارگاه های دزفول و اهواز ارسال می شود افزود: در این طرح روزانه متوسط 600قطعه به کشتارگاه مجاز دزفول ارسال می شود.

پرویز رضایی معاون فرماندار گتوند گفت: زیربنای ساختمان این طرح 700متر مربع بوده و در این طرح 4نفر نیروی کار مستقیم و 2 نفر دیگر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه حمایت و پشتیبانی جهاد کشاورزی از این طرح ها برای توسعه و اشتغالزایی
ضروری است افزود: حمایت از طرحهای تولیدی و مشاغل خانگی نقش مهمی در توسعه شهرستان و مناطق محروم دارد.

رضایی اظهار داشت: امکانات این طرح شامل دو سالن، ماشین های جوجه کشی تکثیر ودانه خوری می باشد و گرمایش ، تجهیزات و دیگر امکانات آن به روز و متناسب با آب و هوای منطقه ساخته شده است.

یک واحد تولیدی پرورش مرغ بومی گوشتی ، تخمگذار با ظرفیت یکهزار و 500 قطعه با اعتباری بالغ بر 600میلیون ریال و 125متر زیربنا در روستای دشت بزرگ ازتوابع بخش عقیلی شهرستان گتوند به بهره برداری رسید.

شهرستان 74هزار نفری گتوند در شمال استان خوزستان 25مرغداری گوشتی فعال تمام اتوماتیک و مکانیزه وجود دارد و سالانه 7 هزار تن مرغ زنده تولید می کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.