همدان؛

جشنواره منطقه‌ای موسیقی در همدان

جشنواره دانشجویی موسیقی به شکل منطقه‌ای در استان همدان برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای موسیقی در همدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدحسین جعفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک همدان یکی از مراکز بزرگ علمی و کاربردی در سطح استان است و از نظر کمیت جزء مراکز برتر کشوری است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت آموزشی این دانشگاه در دستور کار است، افزود: کارگاه‌ها و سایت‌های کامپیوتر این مرکز دانشگاهی در ظرف دو سال اخیر به نحو مطلوبی تجهیز شدند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان تصریح کرد: در حال حاضر دو سایت کامپیوتر با ٢٥ دستگاه در این مرکز فعال است که بیش از ٣٥٠ میلیون تومان برای تجهیز کارگاه‌ها و این دو سایت هزینه شده است.

وی گفت: به منظور تسریع در روند اداری بسیاری از اقدامات دست و پاگیر برای رفاه حال دانشجویان حذف و بایگانی منسجمی ایجاد شده است.

جعفری با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی دانشجویان علمی و کاربردی در سطح بالایی قرار دارد، افزود: دانشجویان رشته‌های طراحی لباس و دوخت، بعد از فارغ‌التحصیلی در کمترین زمان ممکن وارد عرصه بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ١٠٥٠ دانشجو در ٢١ رشته دانشگاهی در این مرکز علمی و کاربردی در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید نیز ٩ رشته جدید شامل خبرنگاری، عکاسی خبری، مترجمی زبان انگلیسی، آوای ایرانی، کارشناسی موسیقی، امور فرهنگی و ویراستاری، افکارسنجی پذیرش دانشجو انجام می‌پذیرد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان اظهار داشت: این رشته‌ها براساس نیازسنجی انجام از مخاطبان راه‌اندازی می‌شود تا از مراجعه دانشجویان به خارج از استان برای ادامه تحصیل جلوگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اساتید و پرسنل اظهار داشت: ١٦٠ نفر مدرس در مقاطع تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد در این مرکز دانشگاهی جذب و مشغول به تدریس هستند که ٨ نفر از این اساتید به عنوان ذخایر هنری استان شناخته شده‌اند.

جعفری با اشاره به تربیت مربی قرآن در این مرکز علمی و کاربردی عنوان کرد: تاکنون ٢٠٠ نفر دانشجو در رشته تربیت مربی قرآن فارغ‌التحصیل شدند و در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن وارد جامعه شدند.

وی با اشاره به پیگیری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به صورت ویژه گفت: جشنواره فیلم خرمشهر و جشنواره منطقه‌ای موسیقی در همدان برگزار می‌شود و در آیین برگزاری این جشنواره‌ها از ظرفیت دانشجویان و هنرجویان و هنرآموزان این مرکز نیز استفاده می‌شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و حلقه‌های صالحین در حوزه‌های ایثار و شهادت، ایجاد نگرش نسبت به مدافعان حرم، خانواده و آسیب‌ها و اقتصاد مقاومتی در این مرکز دانشگاهی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به شروع پذیرش دانشجویان بدون آزمون در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر همدان در ٣٠ رشته از هفتم تا سیزدهم شهریور ماه از طریق سایت سنجش گفت: شهریه مراکز علمی و کاربردی در ترم جدید با افزایش ١٠ درصدی مواجه هستند.

جعفری افزود: به طور میانگین شهریه هر دانشجو در هر ترم به مبلغ ٧٠٠ هزار تومان می‌رسد که در راستای رفاه دانشجویان ٤٠ درصد از میزان شهریه به صورت وام دانشجویی پرداخت و مابقی شهریه نیز در دو قسط دریافت می‌شود.

وی بیان کرد: ترم گذشته ١٢٠ فقره وام دانشجویی تحصیلی به متقاضیان پرداخت شد که زمان بازپرداخت این تسهیلات بعد از پایان فارغ‌التحصیلی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.