سایت تحلیلی المانیتور در گزارشی به موضوع برگزاری همه‌پرسی تشکیل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی پرداخت.

المانیتور: آیا اسراییل همه‌پرسی تشکیل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی را برگزار می‌کند؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه تحلیلی المانیتور در گزارشی به موضوع برگزاری همه‌پرسی در سرزمین‌های اشغالی و تشکیل کشور فلسطین پرداخت. 

بر این اساس، سال آینده رژیم صهیونیستی پنجاهمین سالگرد جنگ شش روزه را برگزار خواهد کرد. جنگ شش روزه در ژوئن 1967 میلادی رخ داد. نگارنده مدعی است: جنگ شش روزه باعث شد اسراییل از قدرتی کوچک، متزلزل و محصور به قدرتی بزرگتر در منطقه خاورمیانه تبدیل شود. با این وجود، راستگراها و چپگرایان اسراییل با دیدگاه‌هایی متفاوت به این واقعه نگاه می‌کنند. 

در ادامه این گزارش آمده است: چپگرایان در این مورد در جایگاه نامناسب و بدی قرار دارند. آنها حمایت‌های عمومی را از دست داده‌اند و می‌کوشند خود را دوباره مطرح کنند. راستگرایان که اغلب ساکنان اسراییل را در چند دهه اخیر تشکیل می‌دهند، می‌کوشند از (به زعم خود) این موفقیت استفاده سیاسی کنند. 

در ادامه این گزارش آمده است: استقبال از ایده اولیه همه‌پرسی ایجاد دو کشور در سرزمین‌های اشغالی، در چند سال گذشته به صورت دائم از سوی هر دو طرف (چپ و راست) اسراییلی کاهش یافته است. با این وجود، نظرسنجی‌های اخیر نشان داده است که اکثریت جمعیت اسراییلی‌ها و فلسطینیان از ایجاد دو کشور به عنوان راه حل بحران در سرزمین‌های اشغالی حمایت می‌کنند. این ابتکار جدید می‌کوشد عموم مردم را نسبت به ایجاد دو کشور در سرزمین‌های اشغالی به چالش بکشد. آیا عموم مردم با ایجاد کشور فلسطین در کنار سرزمینی که به دولت صهیونیست تعلق داشته باشد موافقت خواهند کرد؟ این احتمال ناممکن نیست. رژیم صهیونیستی در یک دهه گذشته نوار غزه را تخلیه کرد. 

در پایان این گزارش آمده است: با این وجود، احتمال موفقیت این طرح بسیار اندک است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل موفق شده است بدون پرداخت هزینه‌ بین المللی، به طور کامل موضوع تشکیل کشور فلسطین در همسایگی صهیونیست‌ها را از میان ببرد.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
اسرایل غاصب است وباید ازبین برود
آخرین اخبار