اهواز؛

بیماران داخلی در اولویت خدمات دهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد:بیماران داخلی در اولویت خدمات دهی هستند و بیماران خارجی را در اولویت سوم تا چهارم قرار داده ایم.

بیماران داخلی  در اولویت  خدمات دهیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل ایدنی ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: برای بررسی ضرورت اجرای طرح تحول نظام سلامت باید به شرایط حوزه سلامت در ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید برگشت. آن زمان معضلات اساسی در حوزه سلامت وجود داشت و مردم را در بخش بهداشت هم با مشکل مواجه کرده بود.

وی افزود: اولین شاخصی که تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم را رنج می داد و باعث تدوین این طرح شد این بود که بیماران بیش از ۶۰ درصد هزینه های درمان را از جیب خود پرداخت می کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: متأسفانه قبل از اجرای طرح بازار آشفته ای در تهیه و توزیع ملزومات پزشکی وجود داشت و محصولات فوق با قیمت چهار برابر در دسترس بیماران قرار می گرفت.

ایدنی عنوان داشت: میزان پرداخت از جیب، حفاظت از مردم در برابر بیماری های صعب العلاج و همچنین عدالت در دسترسی به خدمات سلامت هر سه بخش مربوط به رعایت عدالت در سلامت هستند.

وی گفت: با وجود کمبودهای موجود در تعداد پزشک، متخصص و پرستار ولی باز توزیع همین تعداد کمتر از حد استاندارد نیز عادلانه نبوده است. مردم مناطق محروم از امکانات کمی برخوردار بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهوازافزود: حتی درون یک شهر هم اگر خدمات به صورت عام به مردم ارائه می شد، افراد با دانش بالاتر امکان دسترسی بیشتری به دریافت خدمات داشتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.