اهواز؛

آغاز احداث ساختمان مرکز دیسپاچینگ ناحیه شمال

مجری ساختمانی خطوط انتقال و فوق توزیع برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز دیسپاچینگ ناحیه شمال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل بهادری مجری ساختمانی خطوط  انتقال و فوق توزیع برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: این پروژه با هدف بهره‌برداری بهینه از شبکه انتقال و فوق توزیع برق و پیشگیری از خاموشی‌های طولانی مدت، کنترل و تسریع در سرویس و نگهداری، مدیریت، ایجاد هماهنگی و پیمایش مقادیر تولید و مصرف در خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع برق، افزایش رضایتمندی مشترکان و تامین  فضای فیزیکی برای حضور کارکنان و نصب تجهیزات مورد نیاز پایه در منطقه ساخته می‌شود.

وی افزود: به دلیل اهمیت احداث ساختمان‌های مراکز دیسپاچینگ در نواحی بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، این پروژه در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا ساختمان دیسپاچینگ ناحیه شمال با کاربری مرکز پشتیبان و مرکز کنترل احداث می‌ گردد.

بهادری گفت: پیش بینی می‌شود این پروژه در مهرماه سال 96 به بهره‌برداری برسد .

این مقام مسئول اذعان داشت: این ساختمان در زمینی با مساحت بیش از 612 متر مربع در دوطبقه ساخته می‌شود و دارای بخش‌های ساختمان تاسیسات و ژنراتور، پارکینگ، نگهبانی، کانال‌های ارتباطی، محوطه سازی ساختمان و دیوار محوطه است.

وی خاطرنشان کرد: جهت اجرای این طرح از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در مجموع بیش از 17 میلیارد ریال تامین و هزینه خواهد شد .

سیستم‌های مراکز دیسپاچینگ شامل سه بخش مرکز کنترل، پایانه‌های راه دور و بستر مخابراتی جهت انتقال اطلاعات است که از جمله وظایف و مسوولیت‌های این مراکز می‌توان به حفظ  و پایداری شبکه فوق توزیع، نظارت، کنترل و ثبت بار خطوط  هوایی و زمینی ترانسفورماتورها در سطح فوق توزیع و نظارت و کنترل پارامترهای موردنیاز خطوط  ورودی، خروجی برق و ترانسفورماتورها در سطح فوق توزیع از قبیل ولتاژ، جریان، توان‌های اکتیو و راکتیو و …  به صورت مکانیزه اشاره کرد.

امور بهره‌برداری ناحیه شمال جزو نواحی 9 گانه معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان است که دربرگیرنده شهرهای شوش، هفت‌تپه، عبدالخان، آهودشت، اندیمشک، دزفول و شهرک‌های آن‌ها شهرها است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.