کرمانشاه؛

پیگیری مصوبات سفر اخیر رییس جمهور در نشست نمایندگان

در نشست نمایندگان مصوبات سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه پیگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در نشست نمایندگان پیگیری مصوبات سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه بود.
حشمت الله فلاحت پیشه گفت: در این نشست موضوع راه آهن غرب کشور مطرح شد که آقای نوبخت قول دادند 149 میلیارد تومان بودجه سال جاری راه آهن کرمانشاه بطور 100 درصد تخصیص پیدا کند و با توجه به تامین ریل پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی، در صورت تحقق این وعده این امکان وجود دارد که حداکثر تا اویل سال آینده راه آهن به کرمانشاه برسد.
وی گفت: همچنین در خصوص ادامه این پروژه به سمت خسروی هم بحث و مقرر شد پیگیری و حمایت لازم صورت بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین در این نشست آقای نوبخت قول دادند برای پروژه‌های صنعتی استان وقت بگذارند، چون برخی پروژه‌های استان نظیر پتروشیمی اسلام آبادغرب تنها نیازمند وقت گذاری مسئولین است که امیدواریم این قول نیز عملی شود.
فلاحت پیشه گفت: در این نشست همچنین آقای نوبخت قول نیم بندی در خصوص گنجاندن نام منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در لیست مناطق آزاد تجاری کشور دادند.
وی تسریع در پرداخت پول چغندکاران و گندمکاران و جوکاران استان را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: آقای نوبخت در خصو پرداخت خسارت وارده به کشاورزان استان نظیر پرداخت خسارت سرمازدگی به کشاورزان سنقروکلیایی و خسارت ناشی از آتش سوزی مزارع گندم به کشاورزان اسلام آبادغربی هم قول مساعد دادند.
فلاحت پیشه ادامه داد: با توجه به افزایش 93 هزار میلیارد تومانی بودجه امسال کشور با تصویب نمایندگان، یکی دیگر از مسائلی که در این نشت مطرح شد در نظر گرفتن سهم مناسب برای استان از این منابع بود.
وی خطاب به مدیران اجرایی و شرکتهای پیمانکاری استان گفت: معتقدم با توجه به این منابع(93 هزار میلیارد تومان) این امکان وجود دارد که پروژه‌های عمرانی استان از رکود خارج شوند، به شرط اینکه پیگیری مدیران استان را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و مصوبه دولت مبنی بر اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی، این امکان وجود دارد که شاهد رونق صنعتی در استان هم باشیم.
فلاحت پیشه اظهار کرد: از سوی دیگر وزارت نیرو اعلام کرده که در استانهای مرکزی امکان تخصیص آب برای اجرای طرح های صنعتی وجود ندارد، ولی در غرب کشور این امکان هست که می توانیم از این فرصت استفاده کرده  و عقب‌ماندگی صنعتی موجود استان که ناشی از رانت دولتمردان بوده که کارخانجات بزرگ را به سمت شهرهای خودشان سوق داده‌اند جبران کنیم و امتیازات مناسبی برای استان بگیریم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه نتیجه گرفتن این نشست منوط به تداوم این جلسات است، گفت: آقای نوبخت قول دادند بزودی به کرمانشاه آمده و نشستی با نمایندگان و اعضای شورای اداری استان برای پیگیری مصوبات سفر دولت و اتخاذ تصمیماتی برای توسعه استان داشته باشند.
فلاحت پیشه گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه استانی سردسیر است و فصل کاری زود از دست می‌رود، امیدواریم این نشست حداکثر در مهر ماه برگزار شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.