در گفتگو با شبکه خبری المیادین؛

بشار جعفری: مسئله حملات شیمیایی در سوریه به ابزاری علیه دولت تبدیل شده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، موضوع حملات شیمیایی را بخشی از فشار به دولت سوریه و هم‌پیمانان آن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: مسئله حملات شیمیایی در سوریه به ابزاری علیه دولت تبدیل شده است.

وی در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دارای اشکالات بسیاری است. سازمان ملل و کشورهای صاحب نفوذ در شناسایی طرف‌های به کار گیرنده سلاح شیمیایی در خان‌العسل کوتاهی کرده‌اند.

بشار جعفری گفت: گزارش نهایی کمیته تحقیق درباره سلاح شیمیایی در سوریه هنوز منتشر نشده است و آنچه منتشر گردیده مبتنی بر اظهاراتی دروغین و ساختگی است. 

نماینده سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه پرونده شیمیایی بخشی از فشار به دمشق و هم‌پیمانانش است، گفت: دولت سوریه تاکنون 11 نامه درباره بکارگیری سلاح شیمیایی به سازمان ملل ارسال کرده است، اما کمیته تحقیق این سازمان نسبت به آن بی‌توجه بوده است.

جعفری افزود: آمریکا و هم‌پیمانان آن در راستای بازی جنگی فرسایشی و طولانی مدت تلاش می کنند.

بشار جعفری در خصوص انتقادات دولت سوریه از استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، نیز تاکید کرد: دی میستورا بجای تلاش برای ازسرگیری مذاکرات، بحران را طولانی‌تر می‌کند و از نقش خود به عنوان یک میانجی دور شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار