ایران زمین/ 58

رویش گل های نیلوفرانه در یکی از شهرهای ایران + تصاویر

ایران زمین این هفته از رویش گل های نیلوفری و وجود زیبایی های مجسمه های گل در کرمانشاه می گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به هر نقطه ای  از کشورمان که برویم، بدون شک جاذبه های گردشگری بکری را خواهیم یافت. زیبایی هایی که از دیدن آنها روحمان تازه می شود و برای مدتی همه ناراحتی و مشکلات را از یاد می بریم. 
پنجاه و پنجمین اثر ملی که در 20کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است و در27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی قرار گرفته،  «سرآب نیلوفر» نام دارد. 

رویش گل های نیلوفرانه در یکی از شهرهای ایران

دریاچه کوچکی مملو از گل‌های نیلوفر آبی که در فصول گرم سال غنچه‌ها و برگ‌های آن سر از آب برآورده و قسمت زیادی از آن را می‌پوشاند. گل های صورتی که در میان سرسبزی نیلوفر ها خودنمایی می کنند و رنگ زندگی را به آن منطقه می پاشند. 

در کنار این زیبایی طبیعت دلچسب، معبدی از دل  تاریخ به نام «آناهیتا» خودنمایی می کند  که  متعلق به  الهه پاکی و محلی برای نیایش آب بوده که یکی از چهار عنصر مقدس و مورد احترام ایرانیان باستان است. آناهیتا ایزد بانوی آب‌های روان، زیبایی، فراوانی و برکت در دوران پیش از اسلام بوده است. 

رویش گل های نیلوفرانه در یکی از شهرهای ایران

معبدی که باوجود  ریزش آجرهایش، قدمت کهن خود را نشان می دهد و آدمی را به چندین سال قبل می برد. جایی که مردان بنام در آنجا قدم گذاشته اند و روز و شب خود را سپری کرده اند. 

بعد از سر زدن به این دو مکان دیدنی و تاریخی  به پارک گل کرمانشاه هم بروید و پا به بهشت بگذارید. دیدن مجسمه هایی از جنس گل آنچنان شما را به وجد می آورد که فراموش می کنید، اینجا کرمانشاه است و در دل این شهر قرار دارید. 

رویش گل های نیلوفرانه در یکی از شهرهای ایران

بودن در این فضا با وجود نور چراغ هایی که در اطراف مجسمه ها گذاشته شده، به طور حتم شما را وسوسه می کند تا در شب هم دوربین خود را روشن کنید و از گرفتن عکس های خویش انداز جا نمانید! 

از آنجا که ما ایرانی ها در هر سفر خود به دنبال سوغاتی های آن شهر هستیم تا برای خانواده و دوستانمان بیاوریم، بهتر است سری به بازار این شهر بزنید تا از میان روغن کرمانشاهی، کاک، نان برنجی و نان خرمایی هر آنچه که باب میلتان است، خریداری کنید. 

پس در سفر به این شهر فرصت ها را از دست ندهید؛ چرا که جاذبه های گردشگری اش از این صحبت ها بیشتر است. 

گزارش از نیلوفر جوانشیر 


انتهای پیام/


 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار