سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری به پایان رسید

سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کل کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه سومین جشنواره مشارکت ملی «گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی» بعدازظهر امروز در هتل پارس مشهد برگزار شد.

مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: گردشگری حلال موضوع یک فرایند حیاتی و مهم در گردشگری کشور است. علاقه مندم که بگویم در سال 95 توسعه گردشگری حلال یکی از مبانی توسعه اقتصاد مقاومتی است.به هرحال روز به روز که جلو می‌رویم توسعه گردشگری را شاهد هستیم. به دنبال این هستیم که دستاوردهایمان در گردشگری افزایش یابد و خوشبختانه این بنیاد در سازمان ما پی ریزی شده است.

وی ادامه داد: امروز فضای بسیار خوبی در مقوله گردشگری کشور به وجود آمده است.سی وهفت سال است که سرویس هایی در قالب گردشگری کشور ارائه شده است که استاندارد سازی و تبلیغات مناسبی برای آن انجام نشده بود.

سلطانی فر عنوان کرد: کشور های دیگر نیز به دنبال گردشگری معنوی هستند و ما امروز این شاخه گردشگری را در کشور داریم.ظرفیت گردشگری معنوی در کشور ما بسیار بالاست و باید به آن توجه کنیم.طی برنامه ریزی ما برای 10 سال آینده گردشگری مذهبی ما را به اهدافمان می رساند

محمدعلی فیاضی در این مراسم اظهار داشت: خدا را شکر که در سال اقدام و عمل توانستیم به این مهم دست یابیم. این جشنواره در شش ماه اخیر در سازمان برگزار و کاری با حجم بالا انجام شده است. در جشنواره امسال به نفر اول 7 سکه، نفر دوم 5 سکه و نفر سوم 3 سکه پرداخت می‌شود. باید از سازمان‌های مختلف همچون صدا و سیما و راهداری که ما را در این بخش یاری کردند، تشکر کنم.

وی افزود: کمپین با شکوهی با نام «یک لقمه سفر» در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد که ما نتایج خوبی از آن دیدیم.

در ادامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگی ابراز داشت: گردشگری حلال نوعی سفر است که مسافران به دنبال امکاناتی هستند که منافاتی با احکام اسلامی نداشته باشد. امروز به یمن حمایت سایر نهاد ها امروز را شروعی برای گردشگری حلال می‌دانیم و امیدواریم در کنار حرم امام هشتم این صنعت جدید را رونمایی کنیم.
 
حجت الاسلام شاهمردانی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مراسم که به عنوان مهمان حضور داشت، گفت: اول باید از حسن انتخاب دوستان که شهر مشهد را برای اختتامیه این جشنواره انتخاب کرده‌اند تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما به عنوان جمهوری اسلامی می‌توانیم الگویی داشته باشیم که جهان از آن استفاده کنند. این امکان وجود دارد که روزی را به عنوان گردشگری حلال اختصاص دهیم. گردشگری حلال از خوراک و رفت و آمد و مکان جا می تواند الگو باشد. فقط باید این کار را به بهترین وجه انجام دهیم.
 
گفتنی است در این مراسم از گواهینامه و لوگوی گردشگری حلال توسط رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد. همچنین از برگزیدگان گردشگری حلال دعوت به عمل آمد.

"گردشگری حلال- ظرفیت ایرانی"، به عنوان شعار جشنواره امسال انتخاب شد تا بستری در جهت معرفی فرصتها و استعدادهای گوناگون صنعت گردشگری کشور ایران در مدیریت بهینه حضور گردشگران بین‌المللی باشد.

بر اساس تعریف سازمان جهانی جهانگردی، «گردشگری حلال نوع خاصی از گردشگری مذهبی است که تمام فعالیت‌های آن با توجه به قوانین اسلامی انجام می‌شود. گردشگری حلال یک محصول جدید از صنعت گردشگری است که برنامه‌های ویژه‌ای را برای مسلمانان تدارک می‌بیند چراکه آنها دوست دارند در طول سفر به آداب مذهبی خود نیز عمل کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.