اصفهان؛

برگزاری مراسم جشن ازدواج حضرت فاطمه وعلی در حرم هلال بن علی (ع)

همزمان با فرارسيدن اول ذی الحجه، سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) نوزدهمین دوره جشن «پيوند گلها» در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر عامل موسسه‌ خیریه‌ الزهرا(س)در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این جشن پيوند زناشويی زوج های جوان شهرستان آران و بيدگل و حومه از ساعت 19 عصر روز جمعه 12 شهریورماه، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، کارشناس مسائل دینی و برنامه سمت خدا از شبکه سه سیمادر سالن بوستان مهربانو برگزار خواهد شد.
محمد اصغری، تصریح کرد:  فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان و آگاهانه به جامعه و تشويق جوانان به ازدواج هدف از برگزاری این جشن است.
وی افزود: 110 زوج جوان،  با اجرای این جشن زندگی مشترك خود را در جوار بارگاه ملكوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در فضايی سرشار از معنويت و شادی آغاز می‌كنند.
به گفته وی، برپایی کاروان شادی، از حرم امامزاده قاسم ابن علی النقی (ع) به طرف آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، از دیگر بخش های این مراسم است.
اصغری، افزود:اجرای برنامه های طنز، مديحه‌سرايی، اجرای برنامه توسط گروه تواشيح و هم خوانی هلال منير، اهدای بسته‌های تبركی و فرهنگی و اطعام زوج های جوان با غذای تبركی حضرت از ديگر برنامه‌های پيش‌بينی‌شده برای اين مراسم است.
وی افزود:با توجه به سنت ديرينه مردم شهرستان آران و بيدگل كه پس از برگزاری مراسم عقد و ازدواج جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در اين آستان حضور می‌يابند؛ آستان مقدس از پنج سال قبل تصميم گرفت اين سنت را به صورت سازمان يافته ای در قالب جشن ازدواج هر سه ماه يك بار همزمان با اعياد و مواليد و جشن های مذهبی برگزار نمايد كه اين امر با استقبال مردم رو برو شده است.
شایان ذکر است :آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بيدگل شمالی ترين نقطه استان اصفهان واقع شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار